کد خبر: ۵۹۶۴۹
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۶/۳۱

نظر دادستان کل کشور درباره اثر راه اندازی سامانه صیاد

نظر دادستان کل کشور درباره اثر راه اندازی سامانه صیاد

دادستان کل کشور معتقد است با اجرایی شدن سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک در شبکه بانکی، شاهد کاهش چشمگیر جرایم مالی از جمله چک باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد جعفر منتظری به ایرنا گفت: اجرای دقیق این سامانه و همچنین همراهی و تعهد همه ذینفعان از بانک مرکزی، بانک ها و مردم در به نتیجه رسیدن اهداف ترسیم شده برای اجرای این سامانه موثر خواهد بود.از سوی دیگر به دلیل نو بودن این سامانه، باید منتظر راه اندازی کامل آن باشیم و این طرح به مرور می تواند اصلاح و ارتقا یابد.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از اجرای چنین طرح هایی که به شفافیت و امنیت بیشتر شبکه بانکی کمک می کند تصریح کرد: نباید با شتابزدگی و انتظار نتیجه گیری سریع مانع از ورود این فناوری های نو در شبکه بانکی شد.

بنابراین گزارش، سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک (صیاد) که با هدف یکپارچه سازی فرایند صدور دسته چک های بانکی پیاده سازی شده است، هفته گذشته رونمایی شد.این سامانه به سفارش بانک مرکزی و با هدف متمرکزسازی درخواست های دسته چک، امکان اعتبارسنجی صاحبان حساب و امضا طراحی شده و از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت و بد سابقه جلوگیری می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ