کد خبر: ۶۷۴۴۹
۱۳:۸ - ۱۳۹۶/۸/۳۰

مسئولیت ورود بدون ثبت‌سفارش خودرو با وارد کننده است
مدیرصادرات و واردات سازمان توسعه تجارت:

مسئولیت ورود بدون ثبت‌سفارش خودرو با وارد کننده است

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: ورود خودرو به گمرکات بدون ثبت‌سفارش، رعایت نکردن قانون محسوب شده و مسئولیت آن بر عهده وارد‌کننده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شاتا، علی علی آبادی فراهانی در پی انتشار اخباری با عنوان تعداد خودروهای متوقف در گمرک از ۱۰هزار دستگاه گذشت، تصریح کرد: مطابق ماده ۸ قانون مقررات صادرات و واردات مصوب سال ۷۲، واردات کالا مستلزم انجام فرآیند ثبت‌سفارش است و واردات بدون پیش شرط ذکر شده، مغایر ضوابط و مقررات مربوطه محسوب می‌شود.

وی افزود: بنابراین ورود خودرو به گمرکات بدون ثبت‌سفارش، رعایت نکردن قانون است و مسئولیت ورود آن به گمرکات و بنادر بر عهده وارد‌کننده است.

این مدیر با اشاره به اینکه کلیه ثبت‌سفارش‌های خودرو دارای مدت اعتبار 6 ماهه است، ادامه داد: واردات خودرو از محل ثبت‌سفارش‌های معتبر قبلی در حال انجام بوده و خللی در واردات خودرو وجود ندارد، بنابراین توقف موقت ثبت‌سفارش خودرو به معنی توقف واردات خودرو نیست.

علی آبادی فراهانی گفت:  براساس آمار مستخرجه از سامانه گمرک در 7 ماهه سال جاری، تعداد خودرو وارد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ