کد خبر: ۷۱۷۰۵
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۹

توضیح بورس تهران درباره مبنای محاسبه P/E

توضیح بورس تهران درباره مبنای محاسبه P/E

بورس تهران در باره مبنای محاسبه نسبت P/E از امروز، اطلاعیه ایی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی عملی شدن اصلاحات جدید سازمان بورس که از امروز با حذف پیش بینی سود و رویه جدید توقف و بازگشایی نمادها ، اجرایی شده ، بورس تهران هم درباره مبنای محاسبه نسبت P/E اطلاعیه ایی صادر و اعلام کرد: از روز جاری شنبه مورخ 1396/10/09 ‌مبنای اعلام سود (زیان) خالص هر سهم (EPS) بر اساس آخرین سود (زیان) محقق شده شرکتها در سال مالی گذشته می باشد. لذا محاسبه نسبت P/E برای هر شرکت نیز بر اساس سود(زیان) خالص هر سهم مذکور می باشد.

براساس این گزارش، نسبت قیمت به درآمد (P/E) که از تقسیم قیمت روز هر سهم بر درآمد پیش بینی شده هر سهم شرکت‌ها به دست می‌آید، یکی از متغیر‌های مهم در بررسی ها و هنگام تصمیم‌گیری در معاملات سهام است.

این متغیر در دوران رونق بازار، چندان وزنی در تصمیم گیری نوسان گیران ندارد و این گروه از فعالان به دلیل شناسایی سود در کوتاه مدت ، چندان بهایی به آن نمی دهند اما در دوران رکود و ایستایی بازار و مخصوصا" هنگام نزدیک شدن به برگزاری مجامع سالانه، نسبت P/E برای سرمایه گذاران میان مدت و بلندمدت کار جایگاهی ویژه می یابد.

بالاترین عدد P/E بازار سهام ایران طی سال های اخیر مربوط به اردیبهشت 91 با بیش از 9 مرتبه و پایین ترین آن در اردیبشهت 88 با حدود 4 مرتبه است.

آخرین نسبت اعلامی این متغیر در پایان ماه گذشته مهم 7.07 مرتبه بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سهامدار | ساعت ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۹
0
0
پاسخ
بجای صدور دستورالعملهای جدید، همون دستورالعملهای قبلیتون را اجرایی کنید، بقیه پیش کش. الان خیلی از نمادها متوقفن. #کماسه #شپلی #وبصادر #.... بانکی ها و .... . بجای آنکه بنشینید و هر روز جلسه موز خوردن و چای و شیرینی انجام بدهید، یک مقدار به فکر مردم باشید و نمادهای متوقف که پولهای مردم را بلوکه کردین، بازگشایی کنید. انشاالله خدا ظلم و ستم بورس را نابود کند.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ