کد خبر: ۷۱۹۲۶
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶

تفاوت های پیام رسان داخلی با تلگرام

تفاوت های پیام رسان داخلی با تلگرام

مدیر اجرایی یک پیام‌رسان داخلی با اعلام تفاوت های پیام رسان داخلی با تلگرام ،گفت: با استفاده از پیام‌رسان خارجی اطلاعات را به خارج می‌فرستیم اما در سرویس‌های بومی از اطلاعات روی شبکه داخلی استفاده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میلاد موحدین درخصوص اینکه آیا پیام رسان داخلی قابلیت جایگزینی چند ۱۰ میلیون نفری که در ایران از تلگرام استفاده می‌کنند را دارد به ایسنا گفت: از بعد فنی در زیرساخت و معماری طراحی‌هایی داشته و قابلیت مقیاس‌پذیری را به سیستم اضافه کردیم. وقتی می‌توانیم جواب دو میلیون کاربر را بدهیم، با تغییراتی در زیرساخت می‌توانیم به راحتی این عدد را به عددهای بالاتر تا چند ده میلیون هم برسانیم. البته ما خود را در بازار رقیب یا جایگزین تلگرام نمی‌بینیم.

وی با اشاره به مزیت‌های پیام‌رسان‌های داخلی مانند تماس صوتی، پرداخت و ویژگی‌های کانال‌ها در مقایسه با تلگرام افزود: درحال حاضر VOIP (تماس صوتی) روی این پیام‌رسان با کیفیت کار می‌کند، کاربران می‌توانند با شماره‌های ثابت و همراه داخل و خارج با نرخ‌های خوب حرف بزنند که تلگرام این ویژگی را ندارد و رقیب آن در این زمینه اسکایپ است. همچنین با وجود محدودیت‌ها، امکانات پرداخت را اضافه می‌کنیم تا انتقال وجه بین کاربران راحت باشد. در کانال‌ها هم امکاناتی از جمله جست‌وجو داریم که قابلیت رتبه‌بندی و جستجو را دارند و می‌توان با یک موضوع خاص در کانال‌ها جست‌وجو کرد.

پیام‌رسان بومی نیاز کاربر را می‌شناسد

این مقام مسئول ادامه داد: از طرف دیگر، از آن جایی که نیاز کاربران بومی را می‌شناسیم،دست ما از بعد ویژگی کاملا باز است که آنها را بر اساس نیاز کاربران و با اولویت‌های آنها اضافه کنیم. درست است که با فیلتر تلگرام کاربران سمت این اپلیکیشن داخلی می‌آیند اما ما موقعیتی که تصویر کردیم، جایگزین تلگرام یا مشابه آن نیست. ما موقعیت جداگانه‌ای برای خود تصویر کردیم و تلگرام فیلتر شود یا نشود مسیر خود را می‌رویم.

موحدین با بیان اینکه نقطه‌ای که اپلیکیشن‌های بومی دیگر در آن هستند، نقطه‌ای است که اپلیکیشن ما دو سال پیش در آن بوده گفت: تجربه‌ای که طی روزهای گذشته داشتیم و ورود کاربران و استفاده‌ها بیش از حدود ۱۰ برابر شده، اما مشکلی از لحاظ در دسترس بودن نداشتیم و سرویس‌ به صورت عادی به کار ادامه می‌دهد. درواقع استفاده از زیرساخت‌ها رشد داشته اما مشکلی از نظر قطعی نداشتیم.

برخورد با پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی تفاوت دارد

وی با اشاره به تفاوت‌هایی که در نحوه برخورد با پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی وجود دارد، گفت: ما ایرانی‌ هستیم و باید اقدامات را بر اساس قوانین اینجا تنظیم کنیم، باید برای هر سرویس جدید پاسخگو باشیم و محدودیت داریم، اما تلگرام می‌آید، کانال می‌زند و ثبت‌نام خاصی نمی‌کند و از آن هم استفاده می‌شود. این موضوع شاید در سند بالادستی شورای عالی فضای مجازی مقداری حل شده باشد اما کافی نیست. می‌خواهیم در پرداخت کارهایی بکنیم که مشابه آن هنوز وجود ندارد و می‌شنویم که تلگرام می‌خواهد این کار را بکند البته هنوز محدودیت‌ دارد اما ما هم همچنان این محدودیت‌ها را داریم.

مدیر اجرایی این پیام‌رسان داخلی در پاسخ به اینکه اعتماد به پیام‌رسان‌های داخلی چطور ایجاد می‌شود، گفت: ما چند نکته را برای این موضوع مدنظر قرار دادیم. یکی اینکه وقتی سرویس خوب ارائه دهیم، کاربرها را جذب می‌کنیم. نکته دیگر اینکه همیشه در برابر سرویس‌های ایرانی مخالفت و جوسازی وجود داشته اما حداقل در مورد پیام‌رسان ما اطلاعات کاملا شفاف و سهامدار و مالک مشخص است. البته طبق قانونی که برای پیامک ها هم وجود دارد، ممکن است با حکم قضایی بخواهند پیام‌ها را بررسی کنند اما تا کنون برای افشای اطلاعات کاربران اصلا به ما رجوعی نشده است.

موحدین گفت: باید روی دیدگاه مردم کار کرد چون امنیتی که تلگرام از آن دم می‌زند هم شاید ناامن‌تر از چیزی باشد که ما ارائه می‌کنیم. ما اطلاعات را به خارج می‌فرستیم که دوباره برمی‌گردد. اما در سرویس‌های بومی اطلاعات همین‌جاست و روی شبکه داخلی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اپلیکیشنی که می‌خواهد به عنوان پیام‌رسان عمومی فعالیت کند، نیازمند زیرساخت ویژه و فناوری پیشرفته است، گفت: اپلیکیشن بیسفون از سال ۹۱ ارائه و با تغییرات روی معماری از ابتدای سال جاری، در نسخه جدید با عنوان بیسفون‌پلاس عرضه شده است. ما با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی زیرساخت را آماده کرده از لحاظ فنی نیز روی فناوری کار کردیم. در مجموع نزدیک به 2.5 میلیون نفر در مجموعه اپلیکیشن‌های ما ثبت‌نام کردند اما به طور خاص روی بیسفون پلاس و در ماه‌های اخیر، بیش از ۱۰۰ هزار نفر کاربر داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه نوع زیرساخت و معماری پیام‌رسانی که قرار است بیش از ۱۰ میلیون نفر از آن استفاده کنند، با پیام‌رسان‌های سازمانی که پلت‌فرم‌های آنها آماده است، تفاوت دارد، افزود: آنها ظرفیت‌های محدودی دارند و برای چند ۱۰ هزار نفر سرویس می‌دهد. این موضوع نیازمند کار تحقیقاتی و فنی است و این اپلیکیشن نیز به بازطراحی نیاز داشته تا این ظرفیت را داشته باشد که بتواند از این جمعیت پیشتیبانی کند.شرکت ما خصوصی با سرمایه‌گذارهای خصوصی و اشخاص حقیقی است. این موضوع از طرفی محدودیت‌ و از طرف دیگر مزایایی دارد. از طرفی عدم وابستگی باعث می‌شود دست ما برای فعالیت بازتر باشد و از طرف دیگر سرمایه‌گذاری محدودیت دارد و در حد سرمایه‌گذار خصوصی است.

حمایت‌ها به اجرا نرسیده

موحدین با اشاره به میزان حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و وعده‌ای که در این خصوص داده شده گفت: با رویکرد جدیدی که از ابتدای سال جاری وجود داشته، از بعد معنوی در شورای عالی فضای مجازی حمایت‌های خوبی نوشته و قانون‌گذاری‌های خوبی تعریف شد اما بسیاری از آنها به عرصه ظهور و اجرا نرسیده است.

وی ادامه داد: برای مثال اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های تبلیغاتی صدا و سیما استفاده کنیم، در سند بالادستی اشاره شده اما ما هنوز امکان تبلیغ نداریم. در اسناد بالادستی به ما گفتند امکان استفاده از زیرساخت‌ پرداخت را داریم که خارجی‌ها این محدودیت‌ها را دارند. اما این موضوع در روال پیچیده بانکی قرار گرفته و با گذشت بیش از پنج ماه هنوز اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ