کد خبر: ۷۱۹۳۵
۱۲:۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶

اعمال جرم سنگین برای شرکت‌های منحرف در EPS + یک پیشنهاد جالب
رئیس اسبق انجمن حسابداران خبره:

اعمال جرم سنگین برای شرکت‌های منحرف در EPS + یک پیشنهاد جالب

رئیس اسبق شورای عالی انجمن حسابداران خبره با بیان لزوم اعمال جریمه‌های سنگین برای شرکت‌های منحرف در EPS توسط سازمان بورس ، پیشنهادی جالب برای استفاده از این متغیر ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا سلامی با اشاره به اقدام اخیر سازمان بورس مبنی بر حذف EPS از لظلباشرکت ها به ایلنا گفت: با حذف EPS در نهایت P/E هم غیر قابل پیش بینی و حذف می‌شود که البته در تمام دنیا شاخص‌های مهم برای سرمایه گذاری در بورس هستند. این دو، معیارهای خوبی برای پیش‌بینی سرمایه‌گذاری هستند اما زمانی که شرکت‌ها تخلف می‌کنند، این شاخص‌ها هم آدرس غلط به سرمایه گذاران می‌دهند و واقعی نیستند تا بتوان به انها اتکا کرد.

وی با بیان اینکه این دو معیار در تمام دنیا رهنمای خوبی برای سرمایه گذاری هستند، گفت: باید با شرکت‌هایی که در تحقق این دو شاخص انحرافات بسیاری دارند، برخورد شود. هنوز جزییاتی از نحوه ساز و کار برای حذف EPS اعلام نشده و این پیشنهاد هم وجود دارد که این شاخص‌ها تنها برای شرکت‌های متخلف حذف شود یا اینکه شرکت‌ها در صورت عدم تحقق EPS  و P/E مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین شوند.

این تحلیلگر ارشد مالی افزود:  این اقدام به نفع سهامداران است و ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه را کاهش می‌دهد اما در نهایت نمی تواند به نفع بازار سرمایه باشد. چرا که شاخصی برای تصمیم گیری محسوب می شود.سازمان بورس می تواند این شاخص را برای شرکت هایی که سابقه خوبی ندارند حذف کند. در این صورت می‌تواند علامتی برای سهام‌داران باشد که با بررسی بیشتری بر روی سهام این شرکت‌ها سرمایه گذاری کنند.

سلامی با تاکید بر اینکه هنوز جزییاتی منتشر نشده اما جوانب این اقدام بازار سرمایه باید مورد مطالعه  و بررسی قرار گیرد، گفت: در تمام دنیا در این خصوص مجازات‌های سنگین وجود دارد و از بورس اخراج می شوند و حقوق تضییع شده سهام‌داران را بر می‌گردانند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ