کد خبر: ۷۱۹۴۶
۰:۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷

توضیحاتی در خصوص افزایش تعرفه خودرو‌های هیبریدی
مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت اعلام کرد:

توضیحاتی در خصوص افزایش تعرفه خودرو‌های هیبریدی

مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت افزایش تعرفه خودرو‌های هیبریدی را مربوط به آن دسته از خودرو‌هایی که از موتور‌های با حجم بالای ۱۵۰۰ سی سی استفاده می‌کنند، دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شاتا، امیر حسین قناتی اظهار داشت: افزایش تعرفه خودرو‌های هیبریدی مربوط به آن دسته از خودرو‌هایی است که از موتور‌های با حجم بالای ۱۵۰۰ سی سی استفاده می‌کنند،این تیپ از موتورها به صورت تمام هیبرید نیستند و در اصل از موتورهای فسیلی استفاده می کنند.

وی افزود: این موتورها بیشتر توان خودرو را تامین می کنند و فقط در سرعت های بالا و همچنین مسیرهای مسطح و کم شیب موتور الکتریکی وارد مدار می شود. تاثیر این خودروها در کاهش آلودگی بسیار کم است و تنها خودروی هیبریدی پایه الکتریک و خودروی برقی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی مناسب است که تعرفه آنها نیز تغییری نکرده است‌.

قناتی با اعلام اینکه هیچ تعرفه ای هزار برابر نشده، تصریح کرد: بیشترین تغییر مربوطه از 5 به 25 بوده که با این اصلاح تعرفه، وارد کنندگان به ورود خودروهای پاک وغیر آلاینده ترغیب شده اند.تقریبا تمامی خودروهای هیبریدی وارد شده در سال گذشته (بیش از 8 هزاردستگاه) با موتور بالای 2 هزار سی سی بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» امین | ساعت ۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
0
پاسخ
وقتی سیاست گذاری کلان نداشته باشیم بازار را با بخشنامه های خلق الساعه سردرگم می‌کنیم. چه خوب که مسئولان محترم به خودروهای پایه برقی توجه بیشتری دارند اما آیا زیرساختهای آنرا نیز حاضرند فراهم کنند؟ چقدر در زمینه ایستگاههای شارژ بین راهی سرمایه گذاری شده است؟ اگر این امکانات نباشد از خودروهای تمام برقی یا پایه برقی استقبال نخواهد شد. تا الان سرمایه گذاری کلان دولتی روی خودروهای گازسوز بوده است و به خودروهای برقی توجهی نشده است. این بخشنامه هم کمکی به پیشبرد استفاده از انرژیهای پاک نخواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ