کد خبر: ۷۱۹۵۹
۱۰:۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷

استاندارد گازوئیل اجباری می‌شود

استاندارد گازوئیل اجباری می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد از اجباری نبودن استاندارد گازوئیل به‌عنوان یکی از عوامل اصلی آلایندگی کلان‌شهرها خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این سازمان و حفاظت محیط زیست با این موضوع برخورد خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،نیره پیروزبخت گفت: استاندارد بنزین ایران مطابق استانداردهای روز اروپا یا همان بنزین یورو ۴ است که در اتحادیه اروپا تولید و مصرف می‌شود. در حال حاضر بنزین با استاندارد یورو ۴ در کلان‌شهرها مصرف می‌شود اما در سایر شهرها هنوز این طرح پیاده‌سازی نشده است.

وی با اشاره به آسیب‌های مختلفی که به‌ویژه کلان‌شهرها با آن مواجه‌اند،افزود: بلندمرتبه‌سازی با جلوگیری از تنفس شهرها و عبور شبانه کامیون‌ها به‌ویژه کامیون‌های فرسوده در شب‌ها با آلایندگی بسیار زیاد، از جمله عوامل اصلی آلودگی شهرهاست.

پیروزبخت ادامه داد: در حال حاضر وزارت نفت نیز معتقد به فاصله داشتن استاندارد گازوئیل تولیدی ایران با استاندارد روز اروپاست و شاهدیم استفاده از همین گازوئیل در خودروهای سنگین فرسوده آلایندگی‌های چندین برابری را در شهرهای بزرگ رقم زده است.در آینده نزدیک دو سازمان ملی استاندارد و حفاظت محیط زیست با این موضوع برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ