کد خبر: ۷۲۰۶۵
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹

هشدار صالحی به تبعات منفی نقض برجام توسط آمریکا

هشدار صالحی به تبعات منفی نقض برجام توسط آمریکا

رئیس سازمان انرژی اتمی به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عواقب بدعهدی و نقض احتمالی برجام توسط آمریکا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، علی‌اکبر صالحی بعدازظهر دیروز در تماس تلفنی با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عواقب بدعهدی و نقض احتمالی تعهدات برجامی از جانب دولت آمریکا هشدار داد و گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات برجامی از جانب آمریکا، ایران تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد که می‌تواند بر روند فعلی همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت برجام و اینکه یک تعهد بین‌المللی است،دولت آمریکا موظف است آن را براساس تفاهم اولیه اجرا کند قطعاً خروج احتمالی آمریکا و یا هرگونه برخورد غیر منطقی آنها با برخوردهای متناسب و سنگین ایران مواجه خواهد شد و حاصل این تصمیمات می‌تواند بسیار برای ما و آمریکا مهم باشد و اگر دچار خطای فاحشی در این خصوص شوند با اقداماتی که ایران مدنظر دارد، قطعاً به پشیمانی دولت آمریکا منجر خواهد شد.

بنابراین گزارش، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: در مورد تاریخ ١٣ ژانویه و تصمیم جدید در آمریکا پیش‌داوری نمی‌کنم. آنچه در گذشته در ایران مدنظر و توجه لازم قرار داشته، پیش‌بینی‌های همه طرح های احتمالی و ممکن است و برای هرگونه وضعیت و تصمیم، طرح های اتخاذ و همه گزینه‌ها برای هر شرایطی روی میز قرار دارد و آنها را با به تناسب نوع تصمیماتی که در آمریکا اتخاذ می‌شود همان روز و به سرعت به اجرا خواهد گذاشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ