کد خبر: ۷۳۸۰۳
۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱

بکارگیری سیاست بازار جایگزین امارات در مراودات بانکی
مدیرکل بین الملل بانک مرکزی عنوان کرد:

بکارگیری سیاست بازار جایگزین امارات در مراودات بانکی

مدیر کل امور بین الملل بانک مرکزی برنامه این بانک در قبال امارات را یافتن بازارهای جایگزین در زمینه مراودات بانکی و پولی در حوزه خلیج فارس دانست و از حل مشکل مسدودی حساب های ایرانیان در چین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسین یعقوبی به ایرنا گفت: گشایش مجدد حساب های ایرانیان در چین نتیجه رایزنی های فشرده مسئولان بانک مرکزی و مقامات سیاسی با طرف های چینی بود و حتی هفته گذشته نیز هیاتی از این بانک برای پیگیری های نهایی به چین سفر کرد.

وی با بیان اینکه اکنون بانک های چینی خدمات خاصی را نیز به مشتریان ایرانی ارایه می کنند، افزود: کار گشایش مجدد حساب های ایرانیان از هفته گذشته در چین آغاز شده و بانک های چینی به محض احزار هویت صاحبان حساب رفع مسدودی می کنند.این کار به دلیل فشارهایی بود که طرف های آمریکایی به بانک های چینی برای انجام احراز هویت مشتریان وارد کرده بودند که در نتیجه آن حساب های بسیاری از ایرانیان اعم از دانشجویان و فعالان تجاری در برخی از بانک های چینی مسدود شده بود.

این مقام بانکی اظهار داشت: برای رفع این مشکل ضمن رایزنی های مسئولان بانک مرکزی و نیز مقامات سیاسی، صاحبان حساب ها نیز اطلاعات و مستندات مورد نیاز برای احراز هویت را به بانک های چینی ارایه کردند.

یعقوبی درباره محدودیت های پیش آمده درباره حساب های تجار ایرانی در امارات که در ماه های گذشته روی داد نیز گفت: مواضع سیاسی این کشور کاملا در مخالفت با ایران است و روابط سیاسی دو کشور نیز در سطح پایینی قرار دارد.سیاست ما در قبال امارات در حوزه مراودات بانکی، یافتن بازارهای جایگزین در حوزه خلیج فارس است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ