کد خبر: ۷۳۹۸۲
۱۳:۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

پیشنهاد نخستین مدیرعامل فولادمبارکه به انجمن لوله و پروفیل

پیشنهاد نخستین مدیرعامل فولادمبارکه به انجمن لوله و پروفیل

نخستین مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن اعلام تجارت ورق فولادی پیشنهادی به انجمن لوله و پروفیل داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، محمد حسن عرفانیان آسیایی نخستین مدیرعامل و مجری فولادمبارکه در نشست تخصصی صنعت فولاد  گفت: 200 پیمانکار با 2 میلیون نفر نیروی کار بزرگترین واحد فولاد سازی را احداث کردند. اکنون 9 میلیون تن ورق در ایران مصرف می شود که 3.5 میلیون تن آن توسط مبارکه تامین می شود.

وی خواستار تعامل میان فولاد مبارکه و سندیکای لوله و پروفیل فولادی شد و اضافه کرد: پیشنهاد این است که بازار ورق متعلق به مبارکه است و بازار لوله و پروفیل فولادی مربوط به این سندیکا . چنانچه مبارکه اقدام به تولید ورق با قطر 2 میلیمتر کند،با افت 50 درصدی ظرفیت تولید مواجه می شود که این امر ارزش افزوده ندارد و فاقد صرفه اقتصادی است و شرایطی پیدا می کند که زیانده می شود.

عرفانیان آسیایی گفت: شکل گیری این مجتمع فولاد سازی با سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری بود و به میزان 2 میلیارد دلار نیز به این رقم افزوده شده، بنابراین با سرمایه گذاری 6 میلیارد دلاری در برنامه ها منافع بنگاه مورد توجه قرار نگیرد، تبدیل به یک واحد زیانده می شود.چنانچه سندیکا دنبال تجارت ورق باشد، اختلاف نظر و چالش مبارکه با این تشکل پایان نمی پذیرد، اما دنبال صنعت رفتن، این صنعت به پیش خواهد رفت.

امیر حسین کاوه هم گفت: سال جاری برنامه صدور 8 میلیون تن فولاد برنامه ریزی شده و علاوه بر این وارد کننده اقلام فولادی نیز هستیم.بر اساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت 55 میلیون تن فولاد خام پیش بینی شده که این رقم واقع بینانه نیست.

وی افزود: ایران اکنون در زمینه ورق نازک و ضد زنگ وارد کننده است و پایه قیمت در بورس کالا بر اساس قیمت جهانی و دلار مورد محاسبه قرار می گیرد.
اکنون میانگین قیمت فولاد صادراتی ایران به 350 دلار می رسد، اما واردات همان محصول فولادی صادر شده دامنه 600 تا 700 دلاری دارد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ