کد خبر: ۷۷۲۱۰
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱/۱۰

آمریکا ۹ هکر ایرانی را به سرقت اطلاعات دانشگاهی متهم کرد

آمریکا ۹ هکر ایرانی را به سرقت اطلاعات دانشگاهی متهم کرد

دیوان عدالت ایالات متحده آمریکا به تازگی فهرستی از اسامی ۹ هکر ایرانی منتشر و آنها را به سرقت اطلاعات علمی و تحقیقاتی از دانشگاه های بسیاری در جهان متهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وب سایت هکرنیوز و بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی مقامات پلیس فدرال آمریکا (FBI)، دیوان عدالت این کشور به تازگی با انتشار فهرستی از اسامی ۹ نفر ایرانی که به نوعی با موسسه مبنا در ارتباط بوده اند، آنها را به نفوذ و هک اطلاعات دانشگاههای معتبر در جهان، موسات علمی، تحقیقاتی و فناوری و همچنین سازمان های دولتی در کشورهای مختلفی متهم کرده است.

بنابر ادعای آنها، این هکرها به دنبال نتایج علمی و مقالات آکادمیک دانشگاه های بسیاری در کشورهای ژاپن، چین، استرالیا، کانادا، دانمارک، فنلاند، آلمان، ایرلند، رژیم صهیونیستی، ایتالیا، مالزی، هلند، نروژ، لهستان، سنگاپور، کره جنوبی، سوئد، سوئیس، ترکیه و انگلستان بوده اند و تاکنون دسترسی های گسترده ای نیز به مقالات ثبت شده آنها داشته اند.

یکی از مقامات FBI در این خصوص می گوید: هدف اصلی این هکرها دسترسی به گذرواژه حساب های کاربری استادان این دانشگاه ها بوده تا اطلاعات آکادمیک و به روزی را در رشته های مختلف تحصیلی بخصوص پیشرفت های فناوری به دست آورند.

وی افزود: از آنجایی که هنوز محتوای این اطلاعات لو رفته توسط هکرهای ایرانی مشخص و معلوم نشده، نمی توان به طور قطع گفت هکرها دقیقا به دنبال چه نوع اطلاعاتی بوده اند اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که این هک و حملات سایبری به منظور دستیابی به جدیدترین پیشرفت های فناوری و توسعه تسلیحات نظامی و هسته ای صورت گرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ