کد خبر: ۷۷۲۳۸
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱/۱۴

نحوه محاسبه عوارض طرح ترافیک جدید در تهران
مدیرکل صدور آرم طرح ترافیک خبر داد:

نحوه محاسبه عوارض طرح ترافیک جدید در تهران

مدیرکل واحد صدور آرم ،جزئیات مربوط به نحوه محاسبه و نرخ عوارض طرح ترافیک جدید در تهران را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، طرح ترافیک جدید از ماه آینده در پایتخت اجرا می‌شود تا پرونده فروش آرم طرح ترافیک برای همیشه بسته شود و عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک بر پایه زمان، میزان سفر و دفعات محاسبه شود. با اینکه بارها و بارها اخبار متعددی از شاخص‌های تأثیرگذار بر تعیین نرخ عوارض تردد منتشر شده اما هنوز سؤالات متعددی در مورد رقم نهایی عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک مطرح می‌شود.

مصطفی قنبرنژاد با تشریح جزئیات نرخ عوارض وسایل نقلیه، تردد در محدوده طرح ترافیک براساس شاخص زمانی و آلایندگی گفت: اگر وسیله نقلیه‌ای چند بار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود، اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود و دقت داشته باشید ضریب زمانی و ضریب آلایندگی در این نوع خودروها ملاک تعیین عوارض خواهد بود.

وی افزود: اگر ورود خودرویی بعد از ساعت ١٠ صبح و خروج قبل از ساعت ١٦ ثبت شود، در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد، عوارض برای آن روز ١٣هزار و ٤٠٠ تومان خواهد بود. اما اگر ورود خودرویی بعد از ساعت ١٠ و خروج قبل از ساعت ١٦ ثبت شده باشد اما دارای معاینه فنی عادی باشد، عوارض یک روز تردد برای این خودرو  ١٦هزار و ٨٠٠ تومان خواهد بود.

قنبرنژاد ادامه داد: اگر ورود خودرویی به داخل محدوده طرح ترافیک قبل از ساعت ١٠ و خروج قبل از ساعت ١٦ باشد،عوارض آن با معاینه فنی برتر ١٩هزار و ٢٠٠ تومان خواهد بود و اگر معاینه فنی عادی باشد نرخ عوارض برای این خودرو ٢٤ هزار تومان خواهد بود.همچنین اگر ورود خودرویی قبل از ساعت ١٠ و خروج آن نیز بعد از ساعت ١٦ و معاینه فنی برتر داشته باشد، نرخ عوارض ٢٨هزار و ٨٠٠ تومان خواهد بود اما اگر این خودرو با این شرایط دارای معاینه فنی عادی باشد ٣٦ هزار تومان عوارض برای آن محاسبه می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ