کد خبر: ۸۰۹۱۲
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۳/۹

مقام عالی‌رتبه کره‌شمالی به آمریکا رفت

مقام عالی‌رتبه کره‌شمالی به آمریکا رفت

یک مقام ارشد نزدیک به رهبر کره‌شمالی برای دیدار با مقامات آمریکایی به واشنگتن رفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی‌ بی‌ سی،کیم یونگ چول نایب‌رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران کره‌شمالی،عضو کمیته وحدت صلح‌آمیز دو کره و از مقامات نزدیک به کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی، وارد پکن پایتخت چین شد و از آنجا به آمریکا رفت.

خبرگزاری یونهاپ به‌نقل از منابع مطلع اعلام کرد: در ابتدا قرار بود این مقام کره‌شمالی بعد از ظهر روز سه‌شنبه با هواپیما از پکن عازم واشنگتن شود اما این برنامه تغییر یافته و وی پس از گفت‌وگوهایی با مقامات چینی، روز گذشته به آمریکا سفر کرد.

کیم یونگ چول که نسبتی با رهبر کره‌شمالی ندارد، زمانی رئیس سازمان اطلاعات کره‌شمالی بود و به‌این‌ترتیب، با موضوعات و مواضع داخلی و خارجی از جمله برنامه‌های اتمی و هسته‌ای این کشور آشنایی کامل دارد. منابع کره‌جنوبی وی را مسئول برنامه‌ریزی یک رشته حمله به تأسیسات و تجهیزات نظامی این کشور در سال ۲۰۱۰ می‌دانند که در جریان آنها، ۴۶ نفر از نفرات نیروی دریایی کره‌جنوبی کشته شدند.

در جریان سفر کیم یونگ چول به کره‌جنوبی برای حضور در مراسم پایانی المپیک زمستانی سال جاری، گروهی از اعضای خانواده‌های کشته‌شدگان این حملات علیه وی تظاهرات کردند. احتمالا سفر این مقام کره‌شمالی به آمریکا در پاسخ به دیدار اخیر مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده از کره‌شمالی و ملاقات با رهبری این کشور صورت می‌گیرد.

کیم یونگ چول از مقامات نزدیک و مورد اعتماد رهبر کره شمالی محسوب می‌شود و در هرگونه مذاکره و معامله درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی نقشی مهم برعهده خواهد داشت. وی همچنین در ملاقات سال ۲۰۰۰ بین رهبر وقت کره‌شمالی و رئیس‌جمهوری وقت کره‌جنوبی در پیونگ یانگ و در ملاقات‌های بین مقامات دو کره در سال‌های گذشته حضور داشته است.

این مقام کره‌شمالی از جمله معدود مقاماتی بود که کیم جونگ اون را در سفر برای ملاقات با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی همراهی می‌کرد و در گفت‌وگوهای بین دو رهبر، در کنار کیم جونگ اون نشسته بود.

بنابراین گزارش، در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی از ملاقات نمایندگانی از آمریکا و کره‌شمالی از جمله در منطقه غیرنظامی بین دو کره منتشر و هدف از آن فراهم‌کردن زمینه دیدار احتمالی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون عنوان شده است. از موضوعات مهم مورد بررسی در این نشست‌ها، بررسی تمهیدات امنیتی و تشریفات مربوط به این دیدار بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ