کد خبر: ۸۰۹۱۴
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۳/۹

۱۳ برند تجاری دختر ترامپ در چین و زیر آبی پدر !

۱۳ برند تجاری دختر ترامپ در چین و زیر آبی پدر !

ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی بارها شعارهایی از قبیل حمایت‌ از کسب‌ و کارهای آمریکایی و قدرتمند ساختن دوباره آمریکا سر داده اما دختر وی تاییدیه ۱۳ برند تجاری در چین را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه دیلی میل، ترامپ در راستای عمل به وعده‌های انتخاباتی با افزایش تعرفه وارداتی برخی کالاها، جنگ تجاری را به‌طور علنی با شرکای تجاری به‌ویژه چین آغاز کرد. پرسشی که در این رابطه مطرح می‌شود این است که آیا واقعا ترامپ همان‌طور که بیان می‌کند به وعده‌ها پایبند است و اقدامات تجاری اخیر نظیر افزایش تعرفه واردات و خروج از پیمان همکاری کشورهای حوزه اقیانوس آرام (TPP) در راستای منافع امریکا است یا اینکه همان‌طور که کارشناسان هشدار داده بودند موضوع تضاد منافع در دولت وی مطرح است؟

طی سه ماه اخیر، 13 برند تجاری ایوانکا ترامپ تاییدیه‌های لازم را از دولت چین به‌دست آورد. تاییدیه سیزدهمین برند ایوانکا روز یکشنبه درحالی صادر شد که تنها چند روز پس از آن، ترامپ قول داد موانع کسب‌وکار شرکت چینی زد‌ تی‌ ای را در داخل آمریکا به‌منظور حمایت از شغل‌های چینی رفع کند.

صدور آخرین تاییدیه برندهای تجاری دختر ترامپ همچنین تنها چند روز پس از بیانیه استیون منوچین وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ در رابطه با توقف جنگ تجاری آمریکا با چین صورت گرفته است.

این تاییدیه‌ها با موافقت دولت چین با اعطای وام ۵۰۰ میلیون دلاری برای توسعه یک پروژه در اندونزی که شامل زمین‌های گلف و هتل‌های لوکس سازمان ترامپ است همزمان شده است. در این دوره همچنین دولت چین تاییدیه موقت ۸ برند تجاری دیگر شرکت ایوانکا ترامپ را صادر کرد که در صورت نبود مانع به تایید نهایی خواهند رسید. این 13 برند شامل پتوی نوزاد، عطر، لوازم آرایشی، ظروف، آینه‌، مبلمان، کتاب، قهوه، شکلات، عسل و... است.

گرچه درخواست این برندهای تجاری از یک سال پیش به دولت چین تسلیم شد (اندکی پیش از آنکه ایوانکا به‌عنوان مشاور رایگان دولت ترامپ مشغول به کار شود)، اما تمام‌ آنها در 7 ماه مه سال جاری مورد تایید قرار گرفت. گرچه ایوانکا مدیریت برندهای شرکت‌ها را واگذار کرده و دارایی‌ها را در شرکت انحصاری خانواده ترامپ قرار داده اما همچنان در سود این برندها شریک است. پس از تایید نهایی برندها، اکنون وی از حق انحصاری برای عرضه تولیدات در بازارهای چین برخوردار است، امری که میلیون‌ها دلار سود به همراه خواهد داشت.

فِرِد ورتیمر رئیس سازمان غیرانتفاعی دموکراسی ۲۱» در این باره می‌گوید: برخی کشورها شک ندارند این اتفاقات برای راضی نگه داشتن دونالد ترامپ است. سایر کشورها نیز درخواست‌های تجاری شرکت دختر ترامپ را غیرقابل رد می‌دانند. اقدام لغو جریمه های شرکت زد‌ تی‌ ای در ازای ضمانت‌های امنیتی توسط ترامپ خشم هر دو حزب دموکرات‌ و جمهوری‌خواه را به‌دنبال داشت چرا که به اعتقاد آنها این شرکت چینی با دروغ به دولت آمریکا، تحریم‌های ایران و کره‌شمالی را نقض کرده است.

برندسازی‌ ترامپ و ایوانکا در سایر کشورها عمدتا از طریق صدور مجوز دولتی نگرانی قانون‌گذاری اخلاقی را به همراه داشته چراکه اغلب آنها توسط دولت‌های خارجی تضمین شده‌اند و سودآوری چشم‌گیری برای خانواده ترامپ ایجاد خواهند کرد. نگرانی درخصوص نفوذ سیاسی در این برندسازی‌ها به‌ویژه در چین از آنجایی که دادگاه‌ها و قانون‌گذاری‌ها در این کشور به نفع حزب کمونیست است، بیشتر است. در این باره مقامات چینی تاکید کرده‌اند درخواست برای ثبت این برندهای تجاری مطابق با قوانین این کشور بررسی می‌شوند. براساس آمارهای سازمان جهانی مالکیت معنوی، شرکت ایوانکا ترامپ بعد از شروع به کار دولت پدر،برنده سه برند تجاری در فیلیپین شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ