کد خبر: ۸۱۹۱۲
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۳/۱۰

تحریم های جدید آمریکا علیه ۹ فرد و نهاد ایرانی

تحریم های جدید آمریکا علیه ۹ فرد و نهاد ایرانی

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد که ۶ فرد و ۳ نهاد ایران را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین دور از اقدامات خصمانه علیه ایران، 6 فرد و 3 نهاد ایران از جمله رییس صدا و سیما و زندان اوین را تحریم کرد.

در این تحریم جدید نام عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما و حسین اله‌کرم رئیس شورای هماهنگی حزب‌اله دیده می‌شود. نام عبدالحسن فیروزآبادی هم در این فهرست دیده می‌شود که با توجه به سمت اعلامی، مشخص است که آمریکایی‌ها در پی تحریم دبیر شورای عالی فضای مجازی بوده‌اند.

نام عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل، عبدالحمید محتشم دبیر کل انصار حزب‌اله و سردبیر نشریه یالثارات الحسین و حمید استاد مسئول انصار حزب اله مشهد در این فهرست آورده شده است.

در بخش ارگان‌ها، نام گروه انصار حزب‌اله، زندان اوین و گروه برنامه‌نویس هانیستا به عنوان نهادهای مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا ذکر شده است.

 

بنابراین گزارش،پس از خروج آمریکا از برجام وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های هسته ای ایران که پس از امضای برجام لغو شده بود طی دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه باز گردانده می‌شوند.پیش از این وزارت خزانه‌داری آمریکا ولی اله سیف رئیس بانک مرکزی ایران و معاون بخش بین الملل وی را با ادعای حمایت مالی از حزب اله لبنان از طریق سپاه پاسداران مورد تحریم قرار داده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ