کد خبر: ۸۱۹۵۵
۱۰:۸ - ۱۳۹۷/۳/۱۲

سوء استفاده کاسبان از تحریم های آمریکا و راهکار مقابله
نماینده مجلس تشریح کرد:

سوء استفاده کاسبان از تحریم های آمریکا و راهکار مقابله

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تحریم های جدید آمریکا و امکان سوءاستفاده افراد رانت خوار،راهکارهایی برای عبور از تحریم و جلوگیری از رشد کاسبان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی اکبر کریمی با اشاره به احتمال تقویت کاسبان تحریم به خانه ملت گفت: تحریم های جدید آمریکا ممکن است شرایطی را به وجود آورد که باعث افزایش رانت خواری شود و دولت باید مسیری را طی کند تا امکان رانت خواری و فرصت طلبی را در این شرایط به حداقل برساند.

وی افزود: در دوران تحریم احتمال تغییر شرکای تجاری وجود دارد و در این دوران، یکی از نیازها تنوع فضای تجاری است،باید در مقاصد کالاهای صادراتی و طرف های تجاری تنوع بخشید از سوی دیگر باید در تولید کالاهای ایرانی که صادر می شود نیز تنوع ایجاد کرد.همچنین باید از کشورهای مختلفی واردات صورت گیرد تا گستره روابط تجاری ایران در این دوران افزایش پیدا کرده باشد، چرا که با توسعه روابط تجاری می توان از شرایط سخت تحریم ها عبور کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاثیر تحریم بر محدود شدن شرکای تجاری ادامه داد: با اعمال تحریم ها شرکای تجاری محدود می شود به همین جهت بر لزوم تلاش دولت برای ایجاد تنوع تجاری تاکید می شود.از عملکرد دولت در زمینه ایجاد شرکای تجاری جدید بی اطلاع هستم اما طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت در خصوص افزایش طرف های تجاری ملزم شده است.

کریمی گفت: در قانون برنامه با ارائه پیشنهاد پیمان های پولی دو جانبه سازو کارهایی که دولت بتواند شرایط مطمئنی را برای آینده تجاری ایجاد کند طراحی شد، به هر حال باید تدابیر اتخاذ شود تا از تامین نیاز مردم مطمئن باشیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ