کد خبر: ۸۵۹۱۲
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۴/۱۲

طرح خروج آمریکا از WTO فاش شد / افزایش یکطرفه تعرفه ها

طرح خروج آمریکا از WTO فاش شد / افزایش یکطرفه تعرفه ها

آمریکا پیش‌نویس لایحه‌ای را آماده می‌کند که به کاخ سفید اجازه می‌دهد که بدون موافقت کنگره به صورت یک‌جانبه تعرفه‌ها را افزایش دهد و از سازمان تجارت جهانی خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دولت ترامپ پیش‌نویس لایحه‌ای را آماده می‌کند که به کاخ سفید اجازه می‌دهد بدون موافقت کنگره به صورت یک‌جانبه تعرفه‌ها این کشور را افزایش دهد. اگر این قانون به تصویب برسد، به معنای آن است که بزرگترین اقتصاد دنیا التزام به قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) را ترک خواهد کرد.

در این پیش نویسی آمده است: این لایحه که نام آن قانون تعرفه عادلانه و متقابل ایالات‌متحده است و به درخواست ترامپ تدوین شده است ، قوانین اساسی سازمان تجارت جهانی را نادیده می‌گیرد.طبق این قوانین، دولت‌ها از وضع تعرفه‌های متفاوت بر کشورهای دیگر، خارج از توافقات تجارت آزاد و سقف تعرفه‌ توافق شده توسط کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی منع شدند.

براساس این طرح، ترامپ می تواند از اصول دولت کامله الوداد و تعرفه های تثبیت شده سازمان جهانی تجارت خارج شود. بر اساس اصل دولت کامله الوداد، کشورها نمی توانند خارج از توافقنامه های تجارت آزاد، برای هر کشوری تعرفه متفاوتی وضع کنند. اصل تعرفه های تثبیت شده نیز به حداکثر نرخ تعرفه مجازی اطلاق می شود که اعضای سازمان تجارت جهانی در مورد آن توافق کرده اند.

یک منبع آگاه گفت: اگر این لایحه به تصویب برسد به معنای آن است که ایالات‌متحده از سازمان تجارت جهانی و التزامات قانونی آن خارج شود، بدون این‌که خروج از این سازمان را اعلام کند اما کنگره هرگز چنین قانونی را تصویب نخواهد کرد.

لینسی والترز سخنگوی کاخ سفید گفت: این لایحه هنوز فاصله زیادی با واقعی شدن دارد و تنها راه اعلام درست چنین خبری این است که این قانون به مرحله واقعیت رسیده باشد و دولت آماده‌سازی‌های لازم برای اعلام و پرده‌برداری از آن را انجام دهد، که هنوز چنین نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ