کد خبر: ۸۵۹۱۸
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۴/۱۲

نتیجه اولیه توافق پوتین با پادشاه عربستان : افزایش درآمد ۶۵ میلیاردی روسیه

نتیجه اولیه توافق پوتین با پادشاه عربستان : افزایش درآمد ۶۵ میلیاردی روسیه

در پی توافق پوتین با پادشاه عربستان، روسیه حدود ۶۵ میلیارد دلار درآمد اضافی به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد توافق کاهش تولید نفت اوپک بیش از 4 تریلیون روبل معادل تقریبا 65 میلیارد دلار درآمد اضافی برای این کشور به دنبال داشته است.

در همین حال کریل دمیتریوف رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در مصاحبه ای با شبکه ان تی وی روسیه گفت: به لطف همکاری پوتین با بن سلمان، روابط 2 کشور در سطح بی نظیری است و این موضوع منجر به افزایش قابل توجه در بوجه روسیه می شود. معتقد هستیم که بودجه روسیه بیش از 4 تریلیون روبل را به لطف این توافق با عربستان به دست آورده است.

در دسامبر سال 2016 میلادی، اوپک، روسیه و دیگر تولید کنندگان بزرگ نفت توافق کردند که تولید را برای یک دوره 6 ماه تا 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این قرارداد 2 بار تمدید شد و منجر به افزایش قیمت نفت از 54 دلار در هر بشکه به 80 دلار شد.  

همچنین بر اساس این توافق، روسیه تولید را 300 هزار بشکه در روز کاهش داد. البته گمانه زنی هایی وجود دارد که نشان می دهد برخی از شرکت های روسی به دلیل اینکه این توافق، برنامه های توسعه ای تولید آنها را مختل کرده، نسبت به آن ناخرسند هستند.

بعد از اینکه تولید کنندگان اصلی نفت به خواسته ها برای افزایش قیمت نفت رسیدند، در ماه ژوئن سال جاری میلادی موافقت کردند که به تدریج تولید را به دلیل ترس از کمبود عرضه در بازار افزایش دهند. اوپک قرار است تولید را تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد که از این مقدار افزایش، 200 هزار بشکه توسط روسیه تامین خواهد شد.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ