کد خبر: ۸۵۹۲۹
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۴/۱۲

رئیس دستگاه قضا: حرف‌های مردم باید به موقع شنیده شود

رئیس دستگاه قضا: حرف‌های مردم باید به موقع شنیده شود

رییس قوه قضاییه با اشاره به اعتراضات اخیر گفت: مسئولان باید تلاش کنند سخن مردم به‌موقع شنیده شود تا گام‌های خوبی در زمینه رفع مشکلات برداشته شود و آنچه را امکان انجام آن نیست صادقانه با مردم در میان بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از میزان،صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی با اشاره به برخی اعتراضات در ایران گفت: بر اثر برخی کاستی‌ها، مطالبات و اعتراضاتی پدید می‌آید که بسیاری از آنها مطالبات برحق است و همه باید تلاش حداکثری را معطوف به رفع این کاستی‌ها و پاسخ به مطالبات در چارچوب محدودیت‌ها کنند.

وی بر کمک دستگاه قضائی به دستگاه اجرائی برای حل مشکلات مردم تأکید کرد و افزود: رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها باید از باب حقوق عامه و حل مطالبات مردم به برخی موضوعات ورود کنند. گرچه ما در دستگاه قضائی وظیفه اجرائی نداریم، اما می‌توانیم در برخی موارد ضمن الزام دستگاه‌ها به حل مشکلات مردم، همدلانه به آنها کمک کنیم که به‌موقع و با سرعت بیشتر کاستی‌ها را برطرف کنند.

این مقام قضایی با بیان اینکه مردم علاوه ‌بر تأمین نیازها به یک گوش شنوا احتیاج دارند،ادامه داد: در مواردی که کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی به نوعی می‌تواند اقدام مجرمانه قلمداد شود، باید پرونده تشکیل داد تا همه بدانند باید وظیفه را به درستی انجام دهند. البته نباید فراموش کنیم که دستگاه اجرایی نیز در بودجه و اعتبارات با تنگنا‌هایی مواجه است منتها شایسته است که رئیس‌جمهور، معاون اول و سایر مسئولان با وجود کثرت اشتغالات تلاش کنند سخن مردم به‌موقع شنیده شود و گام‌های خوبی در زمینه رفع مشکلات بردارند.همچنین با در‌پیش‌بودن سفر‌های تابستانی باید مسائل جاده‌ای و نقاط حادثه‌خیز به خوبی بررسی و از جان مردم حفاظت شود.

آملی‌لاریجانی به برخی اقدامات شیطنت‌آمیز اذناب داخلی معاندان خارجی در جریان اعتراضات اشاره کرد و گفت: مردم مطالبات برحقی دارند، اما عده‌ای با سوء استفاده از این فضا اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی می‌کنند. به‌آتش‌کشیدن بانک یا تخریب اموال مردم به‌هیچ‌عنوان قابل‌هضم نیست. بر همین اساس دادستان‌ها موظفند به کمک نیرو‌های انتظامی و امنیتی با چنین اقداماتی به اشد وجه برخورد کنند.

وی افزود: امروز آمریکا، اذناب آن و همچنین منافقین به‌صورت عریان و آشکار می‌گویند که برای این آشوب‌ها برنامه‌ریزی دارند. البته ممکن است گزافه‌گویی کنند، اما تردید نداریم که دشمن در‌پی برهم‌زدن امنیت است. منافقین نیز که ادعا‌های ضدسلطه جهانی را فراموش کرده‌اند، امروز در آغوش آمریکا افتاده‌اند و مترصد فرصتی هستند که خودی نشان دهند. گرچه هیچ جایگاهی در بین مردم ندارند و ملت ما این فرقه خبیث جنایتکار را که قریب به ۱۷ هزار نفر را به شهادت رسانده، به خوبی می‌شناسد اما باید توجه کنیم که به‌هرحال دشمن از هر نقطه‌ای قصد نفوذ دارد و لذا دادستان‌ها موظفند با هر‌کس که امنیت مردم را زیر سؤال می‌برد به‌شدت برخورد کنند.

رئیس قوه‌ قضائیه با تأکید بر ضرورت پیشگیری از تخریب اموال گفت: کسانی که مطالبه برحق دارند دست به تخریب نمی‌زنند. بر همین مبنا باید فرصت‌طلبان را شناخت و هیچ مسامحه‌ای با آنان نداشت. دادستان‌ها و سایر مسئولان قضائی مکلفند با هرکس در هر لباس که اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی می‌کند، برخورد قانونی کنند و به آنها مجال ندهند.ایران طبعا مشکلاتی دارد و ممکن است بی‌توجهی‌ها و کم‌کاری‌هایی صورت گرفته باشد که باید از راه قانونی به این کاستی‌ها اعتراض کرد و درجهت رفع آنها گام برداشت. اما نباید بستر را برای سلطه بیگانگان فراهم کنید. بر همین اساس صف اعتراض باید از تخریب و آشوب جدا شود که البته مردم بصیر ما در هر حادثه‌ای به سرعت همین کار را کرده‌اند.

آملی لاریجانی ادامه داد: امروز منافقین و آمریکا گرد هم جمع شده‌اند و با خباثت هرچه تمام‌تر می‌گویند فشار اقتصادی بر مردم و جمهوری اسلامی برای تغییر نظام است.اتحاد مردم و مسئولان موجب می‌شود که دشمنان نتوانند به راحتی در ایران رخنه کنند و از طرفی مسئولان نیز باید به‌هوش باشند و با تواضع هرچه بیشتر، حرف مردم را بشنوند و با گفت‌وگو، آنچه را امکان انجام آن نیست صادقانه با مردم در میان بگذارند. مطمئن هم باشند که مردم سخن آنان را می‌پذیرند و آنچه برای مردم قابل‌پذیرش نیست صرفا تبعیض و بی‌عدالتی است.با هوشیاری مردم و تلاش مضاعف مسئولان، کاستی‌ها برطرف می شود و این مشکلات تبدیل به بستری برای سوء‌استفاده دشمن نخواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ