کد خبر: ۸۵۹۳۱
۱۴:۶ - ۱۳۹۷/۴/۱۲

توضیح سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره واردات بخارشو با دلار دولتی

توضیح سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره واردات بخارشو با دلار دولتی

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره نامه یکی از شرکت‌های داروسازی به رئیس بانک مرکزی برای اصلاح نام یک قلم کالا (بخارشوی) در فهرست واردات این شرکت با دلار ۴۲۰۰ تومانی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،کیانوش جهانپور در توضیح نامه یکی از شرکت‌های داروسازی به رئیس بانک مرکزی برای اصلاح نام یک قلم کالا (بخارشوی) در فهرست واردات این شرکت با دلار 4200 تومانی گفت: ثبت و سفارشی توسط دو، سه شرکت داروسازی در وزارت صنعت برای واردات برخی لوازم داروسازی و برخی لوازم اسپری‌های استنشاقی انجام شده بود اما متأسفانه کد مربوط به این اقلام از سوی کارشناسان امر در وزارت صنعت یا گمرک به اشتباه ترجمه و به نام بخارشوی ثبت شده و این شائبه را ایجاد کرده که شرکت‌های وارداتی دارو، بخارشوی وارد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس هم شرکت مربوطه در نامه‌ای به بانک مرکزی، خواستار اصلاح اشتباه مذکور شده،افزود: تأکید می‌شود چیزی به نام واردات بخارشوی توسط شرکت داروسازی با دلار 4200 تومانی وجود نداشته و واردات صورت‌گرفته ادوات و وسایلی هستند که در فرایند بسته‌بندی دارو استفاده می‌شوند و ترجمه عام بخارشوی از کد مربوط به این وسایل، این مشکل را ایجاد کرد. بخارشویی در کار نیست و تاکنون هم تخلفی در این زمینه مشاهده نشده و اقدامات طبق ثبت سفارش‌ها در حال انجام است.

جهانپور گفت: در ترجمه‌ها و کدگذاری‌های اقلام، افراد متخصص حضور ندارند و درعین‌حال فهرست اقلام هم خیلی زیاد است. این موضوع هرچند در حالت عادی و در محاسبات اداری مشکلی را ایجاد نمی‌کند، اما در مواقع این‌چنینی که بحث اطلاع‌رسانی در انظار عمومی مطرح است، مشکلات و شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ