کد خبر: ۸۵۹۸۷
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۴/۱۴

سفر چند نماینده آمریکا به مسکو برای احیای روابط اقتصادی

سفر چند نماینده آمریکا به مسکو برای احیای روابط اقتصادی

یک گروه از اعضای جمهوری خواه از سوی آمریکا برای احیای روابط و نظارت بر وضعیت اقتصادی روسیه به این کشور سفر کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک گروه از اعضای جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده، با هدف ایجاد زمینه‌هایی برای احیای روابط و نظارت بر وضعیت اقتصادی روسیه 4 سال پس از تحریم‌های غرب علیه آن کشور، وارد مسکو شدند.این گروه که 30 ژوئن وارد روسیه شدند، فردا به آمریکا بازمی‌گردند.

طبق گزارش‌ ها 6 سناتور و یک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، به دعوت جان هانتسمن سفیر آمریکا در مسکو، به روسیه رفتند. این گروه از قانون‌گذاران، از چهره‌های نزدیک یا متحد ترامپ به‌ شمار می‌روند. تاکنون کاخ کرملین درباره دیدار احتمالی میان این گروه از نمایندگان کنگره و پوتین اظهار نظری نکرده ‌است.

نمایندگان کاخ کرملین روسیه و کاخ سفید آمریکا، هفته گذشته به‌طور هم‌زمان اعلام کردند پوتین و ترامپ 16 جولای در هلسینکی پایتخت فنلاند با هم دیدار خواهند کرد. این نخستین دیدار رسمی 2 رهبر خواهد بود و بسیاری از متحدان ایالات متحده در اروپا که منتقد سیاست‌های روسیه هستند، از نزدیک آن را دنبال خواهند کرد.

سناتور ریچارد شلبی یکی از قانون‌گذاران آمریکایی که به روسیه رفته گفت: به نظر ما، بهتر است گفت‌وگویی انجام شود. سناتور جان کندی، یکی دیگر از این قانون‌گذاران نیز می‌گوید آنها خواستار دیدار با مقام‌های دولت روسیه و امیدوار به ایجاد مناسباتی میان دو طرف و گفت‌وگو درباره منافع و مشکلات مشترک هستند.

سناتور کندی در پیوند با تحریم‌های غرب علیه مسکو به‌دلیل بحران اوکراین و الحاق شبه‌جزیره کریمه توسط روسیه نیز گفت: می‌خواهد از نزدیک بر وضعیت اقتصادی روسیه نظاره کند، برخی می‌گویند اقتصاد روسیه ویران شده، برخی می‌گویند با افزایش بهای نفت به‌ مراتب بهتر شده، بعضی‌ها می‌گویند همه پول ها را خرج سوریه و جنگ‌افزار می‌کند و مردم از گرسنگی رو به مرگ هستند، بعضی‌‌ها هم می‌گویند این حرف‌ها درست نیست. در نتیجه، شخصا نمی‌دانم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتهام‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا به روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات و اینکه آیا این موضوع در دیدارهای احتمالی مطرح خواهد شدیا خیر؟ گفت: الان نمی‌خواهم یک ماجرای بین‌المللی راه بیندازم، اما به گفت‌وگوهای روشن درباره این چیزها عقیده دارم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ