کد خبر: ۸۶۰۱۰
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۴/۱۵

راه اندازی تولید و عرضه محصولی جدید در بورس کالا
رئیس سازمان چای خبر داد:

راه اندازی تولید و عرضه محصولی جدید در بورس کالا

رئیس سازمان چای ایجاد زنجیره تولید چای و عرضه چای خشک در بورس را برای شفافیت عرضه و قیمت، دو سیاست جدید این سازمان در راستای حمایت از چای ایرانی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حبیب جهان‌ساز در مورد سیاست‌های جدید سازمان چای برای توسعه فرهنگ مصرف چای ایرانی به فارس گفت: مشکلی که در صنعت چای وجود دارد این است که هنوز باور نکرده‌ایم چای ایرانی مرغوب و خوب است و باید روی ذائقه‌سازی مردم کار کنیم، چرا که به مرور با افزایش تولید داخل باید آن را جایگزین چای وارداتی کنیم که هم به اشتغال‌زایی کمک می‌کند و هم جلوی خروج ارز برای واردات چای را می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه اکنون حلقه‌های زنجیره تولید چای از باغدار گرفته تا کارخانجات فرآوری و بازار عرضه به هم متصل نیستند،افزود: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد زنجیره چای در ایران هستیم، تا همگی به صورت هماهنگ با هم فعالیت کنند. کارخانجات چای باید بپذیرند کشاورز حرف اول را می‌زند و با حمایت از کشاورز، ضریب ریسک را پایین بیاوریم. 

جهان‌ساز تشکیل صندوق تخصصی حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در صنعت چای را گام بلندی در راستای حمایت از تولید چای ایرانی دانست و گفت: اکنون 56 میلیارد تومان در این صندوق سرمایه وجود دارد که در راستای حمایت از چای‌کاران بسیار موثر است. راه‌اندازی عرضه چای در بورس کالا به ویژه در استان گیلان پیگیری می شود، جلسه‌ای را با سازمان بورس برگزار کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم که بورس چای را در استان گیلان راه‌اندازی کنیم که در صورت انجام چنین موضوعی، به شفافیت عرضه و قیمت سبز برگ چای کمک کرده‌ایم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ