کد خبر: ۹۸۹۵۹
۹:۹ - ۱۳۹۷/۷/۱۱

مجوز افزایش سرمایه 200 و 88 درصدی شرکت خاص بازارسرمایه و پتروشیمی

مجوز افزایش سرمایه 200 و 88 درصدی شرکت خاص بازارسرمایه و پتروشیمی

دو شرکت سپرده گذاری مرکزی و پتروشیمی جم مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰ و ۸۸ درصدی را از سازمان بورس گرفتند تا آماده برگزاری مجمع فوق العاده شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،دو شرکت سپرده گذاری مرکزی و پتروشیمی جم مجوز افزایش سرمایه 200 و 88 درصدی را از سازمان بورس گرفتند.

در این راستا،"سپرده" که با قیمت 789 تومانی هر سهم در بازار پایه الف فرابورس حاضر است،مجوز افزایش سرمایه 200 درصدی را از سازمان بورس اخذ کرد تا از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها، سرمایه فعلی را از 50 به 150 میلیارد تومان برساند. 

146 درصد معادل 73 میلیارد تومان تامین مالی "سپرده" از محل سود انباشته و 54 درصد معادل 27 میلیارد تومان از محل سایر اندوخته ها برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

همچنین،شرکت پتروشیمی جم نیز با دریافت مجوز از سازمان بورس می تواند سرمایه را از 960 به میلیارد تومان به 1.8 هزار میلیارد تومان برساند.

تامین مالی "جم" با هدف تکمیل پروژه فاز 2، خرید 34 درصد سهام شرکت پتروشمیران و تامین نقدینگی جهت خرید مواد اولیه مورد نیاز و صرفه جویی در هزینه های تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی صرف می شود.

بنابراین گزارش،صندوق بازنشستگی کشوری با 18.7 درصد و تاپیکو با 16.6 درصد جزو سهامداران این شرکت که در گروه محصولات شیمیایی حضور دارد،محسوب می شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ