کد خبر: ۹۸۹۶۵
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۷/۱۱

پیش بینی بازار نفت ایران بعد از ۱۳ آبان و برنامه احتمالی ترامپ
یک کارشناس حوزه انرژی مطرح کرد:

پیش بینی بازار نفت ایران بعد از ۱۳ آبان و برنامه احتمالی ترامپ

یک کارشناس حوزه انرژی با پیش بینی وضعیت نفت ایران بعد از 13 آبان گفت: ممکن است آمریکا در ابتدا از ذخایر استراتژیک برداشت کند، اما این سیاست برای طولانی مدت پاسخگو نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی حسینی با اشاره به دوره قبلی تحریم‌های نفتی به ایسنا گفت: نمی‌توان گفت به طور کامل خیال ما از اعمال تحریم‌های نفتی آبان ماه راحت است، همان طور که در سال‌های قبل دور زدن تحریم‌های نفتی را یاد گرفتیم، طرف مقابل هم یاد گرفته چگونه مقابله کند.
وقایع در دوره کنونی بهتر از دوره‌های قبل پیش می رود، ایران باید از تضاد پیش آمده بین اروپا، روسیه و چین با آمریکا حداکثر استفاده را ببرد. اتحادیه اروپا در ماجرای برجام از سوی آمریکا تحقیر شد و به همین دلیل اختلاف آنها اوج گرفته است.

وی با اشاره به حضور وزیرخارجه ایران در نیویورک گفت: اجلاسی که ظریف در نیویورک برگزار کرد و بیانیه‌ای که قبل از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل منتشر کرد بسیار مثمرثمر بود.ایران باید برای دور زدن تحریم‌های نفتی به اروپا راه حل نشان دهد، اکثر شرکت‌های خصوصی اروپا می‌ترسند همکاری نفتی با ایران را ادامه دهند، اما راه حل‌هایی برای این موضوع وجود دارد نخست آنکه ایران با شرکت‌های خصوصی که انگیزه بیشتری برای همکاری دارند مذاکره کند تا این شرکت‌ها از آمریکا برای تعامل با ایران معافیت بگیرند. دوم شرکت‌هایی هستند که در آمریکا سرمایه‌ای ندارند و می‌توانند بدون نگرانی با ایران همکاری داشته باشند.

این کارشناس حوزه انرژی افزود: وجود این شرکت‌ها می‌تواند باعث ایجاد رقابت بین دیگر شرکت‌های اروپایی شود، زیرا سایر شرکت‌ها متوجه سود شرکت‌های مذکور از تعامل با ایران می‌شوند و می‌فهمند خود را از این سود محروم کرده‌اند. راه حل دیگر، برقراری تعامل یورویی به جای دلار بین ایران و اتحادیه اروپا است.

حسینی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد آینده از آنچه که فکر می‌کردیم بهتر باشد،گفت: اگر اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد سازوکار لازم برای تعامل با ایران را فراهم کند، شرکت‌های خصوصی ارتباط با ایران را ادامه خواهند داد. امیدوارم قبل از تحریم‌ها این سازوکارها فراهم شود. در آغاز تحریم‌های نفتی، ایران با کاهش صادرات مواجه خواهد شد، آمریکا ممکن است در ابتدا برای اینکه نشان دهد جای نفت ایران در بازار جهانی خالی نیست، از ذخایر استراتژیک برداشت کند، اما این استراتژی برای طولانی مدت پاسخگو نخواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ