کد خبر: ۹۸۹۷۱
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۷/۱۱

بازتاب جهانی کاهش شدید دلار در ۲ رسانه معروف و روزنامه آمریکایی

بازتاب جهانی کاهش شدید دلار در ۲ رسانه معروف و روزنامه آمریکایی

دو خبرگزاری رویترز و شین هوا به همراه یک روزنامه آمریکایی کاهش قیمت دلار در ایران را بازتاب داده و این امر را غیرمنتظره خواندند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کاهش شدید و بی‌سابقه قیمت دلار در بازار آزاد ارز ایران طی یکی دو روز اخیر در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

رویترز در گزارشی اعلام کرد: فعالان بازار ارز می‌گویند بانک مرکزی با ورود به موقع و تزریق ارز مورد نیاز باعث شد جلوی کاهش بیشتر ارزش ریال که در روزهای اخیر، تجارت را مختل و تورم را صعودی کرده بود گرفته شود. مقامات دولتی ایران گفته‌اند بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز مجاز شده تا در بازار آزاد به عملیات باز بپردازد بدین معنا که خرید و فروش ارز جایگزین سیاست غلط تزریق ارز قبلی شده است.

پلیس نیز برخورد با کسانی که قیمت ها را شبانه افزایش می‌دادند، آغاز کرده است. در همین راستا تلویزیون دولتی ایران به نقل از حسین رحیمی فرمانده پلیس تهران گفته ۱۵ وب‌سایت که با گذاشتن قیمت‌های غیرواقعی در بازار به افزایش نرخ ارز دامن می‌زدند تعطیل شده‌اند.صندوق بین‌المللی در ماه مارس اعلام کرده بود ایران بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد و این بدان معناست که ذخیره ارز کافی برای محافظت از واحد پول را در اختیار دارد.

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی سیاتل تایمز، سقوط نرخ دلار در ایران را غیرمنتظره خواند و اعلام کرد: به دنبال این اتفاق، تمایل مردم برای تبدیل دلارها به ریال افزایش یافته است.از دید تحلیل‌گران، دلایل بسیاری برای تقویت ارزش ریال وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیاست‌گذاری صحیح بانک مرکزی برای دخالت علمی در بازار و مجاز شدن صرافی ها و اشخاص به واردات ارز به داخل اشاره کرد. اخبار مثبت از تداوم همکاری اروپا با ایران نیز یکی از دیگر دلایل صعود دلار عنوان شده است.کارشناسان معتقدند در صورت اصرار بر کاهش سریع نرخ دلار، این خطر وجود دارد که روند به وجود آمده مقطعی و گذرا باشد.

خبرگزاری شین هوا نیز با اشاره به کاهش نرخ دلار از ۲۰ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد: بسیاری از کسانی که به دلیل ترس از کاهش ارزش ریال در ماه‌های گذشته سرمایه را به دلار تبدیل کرده بودند، از ترس کاهش بیشتر نرخ دلار رو به فروش ارزها آورده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ