کد خبر: ۹۸۹۹۱
۱۱:۴ - ۱۳۹۷/۷/۱۳

واکنش دولت و وزیر خارجه آمریکا به تصمیم دادگاه لاهه
در پرونده شکایت ایران رخ داد:

واکنش دولت و وزیر خارجه آمریکا به تصمیم دادگاه لاهه

دولت و وزیر خارجه آمریکا به حکم دادگاه لاهه درباره شکایت ایران از این کشور به‌دلیل تحریم‌های یکجانبه واشنگتن واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت ایران از آمریکا به‌دلیل تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران واکنش نشان داده و اعلام کرد: حکم این دادگاه بی ارزش است و این نهاد در موضوع تحریم‌های ایران صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارد.

همچنین مایک پامپئو در کنفرانسی خبری در حضور اصحاب رسانه گفت: آمریکا به توافق مودت با ایران پایان می‌دهد.به دلیل اینکه ایران از دادگاه بین المللی دادگستری برای حمله به آمریکا سوء استفاده کرده،امروز ایالات متحده به پیمان مودت با ایران پایان می‌دهد.تصمیم دادگاه لاهه درست نیست و برای آن متاسف هستیم. برای مسائل انسان دوستانه و مردم ایران استثنا قائل هستیم.

بنابراین گزارش،دیوان لاهه روز چهارشنبه حکم موقت در این پرونده را بر اساس اینکه تحریم ها جان شهروندان ایرانی را به خطر انداخته اعلام کرد و از دولت آمریکا خواست تا صدور حکم نهایی، موانع صدور اقلام بشردوستانه به ایران را برطرف کند.ایران پیشتر اعلام کرده بود از ایالات متحده به‌دلیل نقض تعهدات بین‌المللی و مشخصاً عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی سال 1334 (1955) شکایت کرده است. شکایت ایران در تاریخ 25 تیرماه 97 به‌ثبت رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ