کد خبر: ۹۹۰۱۷
۰:۱ - ۱۳۹۷/۷/۱۴

خروج تنها سهامدار بخش خصوصی
با برنامه واگذاری بلوک ۴.۹۹ درصدی اعلام شد:

خروج تنها سهامدار بخش خصوصی"وپست" بعد از ۵.۵ سال

زمان و شرایط واگذاری بلوک ۴.۹۹ درصدی پست بانک اعلام شد تا تنها سهامدار بخش خصوصی این شرکت دارای حواشی سال های گذشته بعد از ۵.۵ سال از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پست بانک که بعد از ورود به بورس در سال 89 با حواشی متعددی مربوط به مدیریت و واگذاری سهام توسط دولت روبرو شده ، با فروش بلوک 4.99 درصدی روبرو شده است.

به این ترتیب ، مقرر شده شرکت پارسیس کیش به وکالت از طرف شرکت سهامی خاص پرشیان فولاد، اقدام به عرضه بیش از 161 میلیون و 672 هزار سهم به قیمت پایه هر سهم 380 تومان و به صورت یکجا و نقد کند.

این عرضه شنبه آینده توسط کارگزاری بانک پارسیان در بازار اول معاملات بورس انجام و درصورت معامله ، پرشیان فولاد که تنها سهامدار بخش خصوصی آن است ، بعد از 5.5 سال از ترکیب سهامداری "وپست" خارج خواهد شد.

آخرین قیمت هر سهم این بانک هم 254 تومان بوده و در ترکیب سهامداری آن وزارت اقتصاد  و سرمایه گذاری استانی (سهام عدالت) با 51 و 25 درصد حضور دارند.

این بلوک، 27 اسفند 92 بابت دریافت بخشی از مطالبات پرشیان فولاد ( شرکت خصوصی فعال درحوزه های نیروگاهی ، فولاد ، معدن، نساجی و ساختمان فعال) معامله شده بود.

براساس این گزارش، طبق مصوبه 5 اردیبهشت 95 هیات وزیران ، واگذاری بیش از 49 درصد سهام پست بانک تا تحقق کلیه وظایف و مسئولیت های بانک در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ، لغو شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ