کد خبر: ۱۰۰۲۰۲
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۷/۱۸

ادعای تخلف در بورس و درخواست از وزیر اطلاعات / واکنش اولیه سازمان بورس
نماینده مجلس اعلام کرد و خدابخش پاسخ داد :

ادعای تخلف در بورس و درخواست از وزیر اطلاعات / واکنش اولیه سازمان بورس

یک نماینده مجلس در تصمیمی قابل تامل، مدعی تخلف در بورس شده و از وزیر اطلاعات خواست در اسرع وقت معاملات روزهای اخیر را بررسی و جرایم و تخلفات احتمالی را اعلام کند. این اقدام وی با واکنش اولیه سازمان بورس و پاسخ خدابخش روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پراونه مافی در تصمیمی قابل تامل، امروز نامه ایی با قید آنی به وزیر اطلاعات ارسال کرده و مدعی شده معاملات روزهای اخیر بورس غیر منطقی و مشکوک بوده و احتمال تخلف وجود دارد. 

این نماینده مجلس بدون ارایه هیچ مستندی از وزیر اطلاعات خواسته تا در اسرع وقت با استفاده از کارشناسان خبره، معاملات روزهای اخیر را بررسی و جرایم و تخلفات احتمالی را اعلام کند.

این در حالی است که لحن نامه به گونه ایی است که از بر محرز بودن وجود تخلف در بورس تاکید شده است .

در این رابطه محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس در واکنش به این ادعای عجیب و با پیش فرض بروز تخلف به بورس پرس گفت: سئوال اینجاست که درصورت چنین ادعایی ، چرا نامه به صورت محرمانه به وزیر اطلاعات داده نشده است؟ همچنین با علنی شدن نامه ، چرا مصادیق تخلفات اعلام نشده است؟

وی ادامه داد:با توجه به اینکه نظارت ها بر بازارسرمایه آنلاین بوده و درصورت وجود مسائلی مرتبط به تخلفات به مرجع قانونی اعلام می شود و طرح چنین مسائلی دور از انصاف است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه و حافظ منافع سهامداران این موضوع را پیگیری می کند ، ادامه داد: سازمان بورس حاضر است به هر مرجعی ، اطلاعات و جزییات معاملات همه روزها و هفته ها را ارایه دهد.

خدابخش با ابراز تاسف از این اقدام تاکید کرد: بازار سرمایه تنها بازار شفافی است که همه ابعاد و جزییات و اطلاعات آن شفاف و قابل دسترس است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» جلال | ساعت ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۷/۱۸
45
0
پاسخ
به عنوان یک معامله گر خرد از درخواست بررسی معاملات هفته گذشته بورس کاملا پشتیبانی می کنم و امیدوارم نهادی مستقل به غیر از سازمان بورس معاملات یک هفته گذشته را به طور جزیی مورد برسی قرار دهند.
» رحيم صرافان | ساعت ۱۴:۲ - ۱۳۹۷/۷/۱۸
26
0
پاسخ
با سلام و ارزوي سلامتي همگي شما عزيزان اين حقير ١٠٠٪‏ با سركار خانم نماینده محترم موافقم.... با همه احترام براي جناب خدابخش كه دنبال مستندي در باره ادعاي نماینده محترم هستند بيك مورد اشاره ميكنم . در كمتر از دو هفته با بسته شدن وخارزم در دو نوبت و بطور يقين ارائه صورت هاي مالي و شفاف سازي اين جناب ناظر اجازه فرمودند سهام با ١٠٪‏ افزايش به تابلو برگرده و از روز بعد صف هاي فروش ده ها ميليوني براي ٤-٥ روز در مرحله اول و دوباره ديروز با افزايش ١٠٪‏ به تابلو بازگشت و امروز با صف فروش صد ميليوني
لطفا توجه كنيد بيش از ٦٠ ميليون صف فروش در كمتر از ده ثانيه به پايان بازار جمع شد اين حقير با ٤٥ سال در بورس نيويورك و ايران در چنين مواردي كه ناظر اجازه ميده سهمي با دو برار نوسان معمولي به تابلو برگرده نشان بسيار مثبت براي سهامداران هستش كه وارد اين سهم شوند اميد دارم اين فقط يك مورد كه تنها مورد نيست

ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ