کد خبر: ۱۰۸۴۶۷
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۸/۳۰

دولت مجاز به افزایش حقوق کارمندان در ۳ ماه آخر سال است
پورابراهیمی:

دولت مجاز به افزایش حقوق کارمندان در ۳ ماه آخر سال است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به منابع ۶۰ هزار میلیارد تومانی گفت: دولت می‌تواند حقوق‌ کارمندان را در سه ماه آخر سال افزایش دهد. کما این‌که برای سال آینده هم برنامه پیشنهادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی به ایسنا گفت: یکی از آثار و پیامدهای منفی شرایط ارزی موجود افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید است . اتفاقی که در چند دهه گذشته بارها تکرار شده است. در چنین شرایطی دولت با شوک ارزی مواجه می‌شود و لذا در گام اول باید آثار منفی ناشی از شوک ارزی را کنترل کند.

وی ادامه داد: دولت باید با انجام اقداماتی در کنار تجهیز بانک مرکزی سیاست‌های ارزی را طوری پیش ببرد که قیمت ارز در بازار غیررسمی عجیب و قریب نباشد، چون قیمت ارز در کوتاه مدت بر روی نرخ کالاها اثر می‌گذارد. دولت برای رسیدن به این هدف باید بسته‌های حمایتی را برای خانوارهایی که با زندگی سخت مواجه شده و قدرت خریدآنها کاهش یافته در نظر گیرد.

این نماینده مجلس افزود: دولت اعداد و ارقامی را از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز شناسایی کرده که بسته‌های حمایتی را از محل این اعتبارات بدهد، امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیاتی شود. 

پورابراهیمی اقدام دیگر دولت را در میان‌مدت و افزایش دستمزد و حقوق دانست و اعلام کرد: گزارشی در کمیسیون اقتصادی درباره‌ مابه‌التفاوت ریالی نرخ ارز به عنوان درآمدهای دولت در حال تهیه است. امسال براساس بودجه ، دولت ۱۰ میلیارد دلار مازاد بر تعهدات داشت که در آن زمان نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان بود. ولی میانگین دلار ۱۰ هزار تومان است. یعنی۶۰ هزار میلیارد تومان برای دولت ایجاد شده و متناسب با همین رقم می‌تواند افزایش حقوق در سه ماه آخر سال داشته باشد. 

وی گفت: دولت برای افزایش حقوق در سال جاری می‌تواند در حوزه اختیارات خود عمل کند، ولی برای سال آینده باید تمامی این موارد را در بودجه قید کند البته که دولت برنامه پیشنهادی خود را برای سال آینده آماده کرده، که امیدواریم تصویب شود. 

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ