کد خبر: ۱۱۲۴۹۶
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱

ارزیابی ۸۵ استاندارد خودروهای داخلی شروع شد / درخواست از خودروسازان
رئیس سازمان ملی استاندارد:

ارزیابی ۸۵ استاندارد خودروهای داخلی شروع شد / درخواست از خودروسازان

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ارزیابی استانداردهای ۸۵ گانه خودروهای داخلی از امروز آغاز شده ، درخواست از خودروسازان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نیره پیروزبخت در مورد زمان توقف تولید خودروهای فاقد استانداردهای 85 گانه به فارس گفت: این طرح از امروز اول دی شروع شده که یک سال طول خواهد کشید. قبل از آغاز ارزیابی‌ها نمی توان مشخص کرد تولید کدام خودروی غیراستاندارد متوقف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه تغییری در زمان اجرا و فهرست استانداردهای 85 گانه ایجاد نشده،افزود: وقتی از سوی سازمان ملی استاندارد اعلام می‌شود کالایی غیر استاندارد است،قطعا آن کالا مشمول استاندارد اجباری بوده و حتما بایدگواهی، تاییدیه و علامت استاندارد داشته باشد و در صورت عدم صدور تاییدیه، خط تولید متوقف می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه درباره خودرو هم همین روش حاکم است،ادامه داد: تاکنون بارها به علت غیراستاندارد بودن برخی کالاها بعضی از خطوط تولید کارخانه‌ها متوقف شده اما به این گونه توقف‌ها توجه چندانی نمی‌شود.از آنجا که خودرو به موضوعی سیاسی و استراتژیک تبدیل شده بنابراین در صورتی که توقفی در خط تولید یک کارخانه خودروسازی ایجاد شود، قطعا موضوع حساس‌تر خواهد بود.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد نمی‌خواهد از قوه قهریه استفاده کند،گفت: روحیه پلیسی نداریم و می‌خواهیم همراه و در کنار واحدهای صنعتی باشیم.بنابراین امیدواریم خودروسازان در صورتی که خودرویی از استاندارد لازم برخوردار نیست یا اقدام به توقف آن خودرو کنند و یا اینکه حداقل استانداردهای لازم را برای ادامه فرآیند تولید آن کسب کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ