کد خبر: ۱۱۷۳۴۱
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

مرد وفادار به ترامپ برای رهبری بانک جهانی معرفی شد

مرد وفادار به ترامپ برای رهبری بانک جهانی معرفی شد

ترامپ دیوید ملپس مقام ارشد وزارت خزانه‌داری را برای ریاست بانک جهانی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، دولت آمریکا به سهامداران بانک جهانی اعلام کرد دونالد ترامپ قصد دارد دیوید ملپس مقام ارشد وزارت خزانه‌داری را به عنوان کاندیدا برای رهبری بانک جهانی معرفی کند.

نامزدی ملپس، فردی بدبین به سازمان‌های چندجانبه را در رأس بانک جهانی قرار می‌دهد. انتخاب وی نشان می‌دهد دولت ترامپ قصد دارد تسلط بیشتری بر این موسسه داشته باشد.

ملپس در سال 2017 از بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول و سایر موسسات چندجانبه به خاطر بزرگ شدن، مداخله‌گر شدن و غیرقابل‌نفوذ شدن انتقاد کرد.

طی 2 سال گذشته، ملپس بانک جهانی را تحت فشار گذاشته تا به چین وام ندهد چون فکر می‌کند چین به اندازه کافی ثروتمند است.

جاستین سندفر عضو ارشد مرکز توسعه جهانی گفت: این انتخاب نشان می‌دهد دولت ترامپ سعی دارد یک موسسه کلیدی جهان را تضعیف کند.

وی ضمن تشویق دیگر کشورها به معرفی نامزد، افزود: آنها یک انتخاب دارند. یک رای حداکثر ساده‌. آمریکا باید در این انتخابات رای دهد و کاندیداهای بسیار بهتری وجود دارند.

در انتخابات ریاست بانک جهانی سه کاندیدا به مرحله رأی‌گیری می‌رسند.

ملپس 62 ساله مشاور اقتصادی ترامپ در کمپین انتخاباتی 2016 و اقتصاددان ارشد در بانک سرمایه‌گذاری استیرنز قبل از فروپاشی آن در 2008 بود و در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان و جورج بوش در وزارت خزانه‌داری و وزارت کشور فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ