کد خبر: ۱۲۳۰۹۶
۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۲/۴

نکات مهم و برنامه های اصلی
در جلسات تحلیلی یک کارگزاری :

نکات مهم و برنامه های اصلی" والبر، شنفت ، دسینا و فاما" اعلام شد

نکات مهم و برنامه های اصلی ۴ شرکت سرمایه گذاری البرز، سینا دارو، نفت پارس و صنعتی آما، در جلسات تحلیلی کارگزاری ملی ایران از سوی مدیران اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ، کارگزاری سرمایه گذاری ملی با برگزاری جلساتی ، آخرین وضعیت 4 شرکت سرمایه گذاری البرز، سینا دارو، نفت پارس ( قدیمی ترین شرکت حاضر در بورس از سال 1346 ) و صنعتی آما را برای مخاطبان بررسی کرد که چکیده نکات مهم اعلامی به شرح زیر است:

افزایش 15 تا 20 درصدی سود "والبر"

براساس این گزارش، حسین محمد پورزرندی عضو هیات مدیره سرمایه گذاری البرز درباره این هلدینگ 480 میلیارد تومانی با اشاره به اینکه عمده فعالیت "والبر" در حوزه دارو است ، اعلام کرد: در  دوران تحریم ، کمبود مواد اولیه رخ نداده و سود شرکت برای سال آینده بین 15 تا 20 درصد با افزایش خواهد یافت و با اختصاص ارز نیمایی ، سودآوری مطمئن محقق خواهد شد .

وی ادامه داد: دارایی غیر مولد با فروش سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرد و پیش بینی سود شرکت طی ۱۰ ماه گذشته نه تنها محقق شده بلکه به سمت مثبت نیز حرکت کرده و درصورت افزایش قیمت دارو ، شاهد جهش سودآوری خواهیم بود.

پورزرندی با اعلام اینکه سرمایه گذاری البرز از نظر ساختار مالی قدرتمند بوده ، ادامه داد: سیاست کلی شرکت ، تسویه تسهیلات با نرخ زیاد است. 

انتشار اوراق جدید توسط سینا دارو

محمدحسن واصفی مدیرعامل شرکت سینا دارو نیز اعلام کرد: هنگام بستن بودجه 98 در بهمن سال گذشته ، این اطمینان وجود داشت که شرکت در 6 ماه اول سال جاری با مشکل خاصی مواجه نخواهد بود و نگرانی برای نیمه دوم سال بود که با خرید مواد اولیه با ارز آزاد، شرایط برای گذار از تحریم ها مهیا شد و امید است اخذ ارز مورد نیاز برای ۶ ماه دوم سال کفایت کند.

وی با اشاره به تامین بخشی از نیاز ارزی پروژه از طریق ارز نیما در اسفندماه  ادامه داد: درحالی طی فرودین ، فروش "دسینا" حدود 45 درصد نسبت به فرودین سال گذشته رشد کرده که طی سال جاری دو برنامه کلان تحقق تولید و هدف و جلوگیری از آُسیب زدگی پروژه ها بوده  و بر این اساس قرار است در تیرماه ، اوراق منفعت منتشر شود.

به گفته واصفی، شرایط اقتصادی سینا دارو بگونه ای است که بانک ها به شرکت رغبت لازم را نشان می دهند.

تحقق انتظارات سهامداران و زمان مجمع سالانه نفت پارس

کرامتی معاون مالی نفت پارس نیز اعلام کرد: در بخش صادرات و فروش داخلی افزایش قابل توجهی رخ داده و امید می شود طی سال جدید هم ، دو بخش تولید و صادرات با آمارهای مثببت و رشد مناسب همراه شوند که پیش بینی می شود با تحقق فروش مطلوب ، انتظارات سهامداران برآورده و مجمع سالانه بین 25 تا 30 اردیبهشت برگزار شود.

وی با اعلام اینکه حدود 30 درصد از فروش شرکت ، مربوط به صادرات است، ادامه داد: بیش از 80 میلیارد تومان پروژه داخلی در حال اجرا بوده و زمینه بهینه سازی فرآیند و مصرف انرژی بهره وری افزایش یافته است. از سوی  دیگر با افزایش قیمت خوراک ، حاشیه سود "شنفت" هم بیشتر خواهد شد.

به گفته کرامتی، بایت خریداری 20 درصد از پالایش پارسیان سپهر توسط نفت پارس ، افزایش سرمایه اعمال شد.

برنامه اصلی صنعتی آما

براساس این گزارش،درباره صنعتی آما هم اعلام شد: هدف اصلی شرکت در سال مالی جاری ،صادرات به کشورهای همجوار بوده و قرار است  25 درصد از تولیدات ، صادر شود.  در این میان مواد اولیه از دو محل داخل با سهم 70 درصدی و واردات 30 درصدی با ارز نیمایی تامین می شود و شرکت برای 9 ماه آینده موجودی مواد اولیه دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ