کد خبر: ۱۲۳۲۱۰
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۲/۷

افزایش 5 تا 21 میلیونی چند محصول داخلی و 100 میلیونی خودروهای وارداتی
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اعلام کرد:

افزایش 5 تا 21 میلیونی چند محصول داخلی و 100 میلیونی خودروهای وارداتی

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اعلام افزایش 5 تا 21 میلیون تومانی چند محصول داخلی گفت: همه خودروهای وارداتی هم حداقل 80 الی 100 میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید مؤتمنی در خصوص وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو به گسترش نیوز گفت: قیمت‌های خودرو به‌صورت ساعتی تغییر می‌کند و از شروع شرکت‌های خودروساز در 10 روز گذشته، عرضه‌ای صورت نگرفته چراکه اگر عرضه انجام می‌شد افزایش قیمت‌ها در بازار رخ نمی‌داد.

وی افزود: پراید حدود 5 میلیون تومان، پژو 206 حدود 21 میلیون تومان و سمند نزدیک به 10 میلیون تومان نسبت به 18 فروردین‌ماه افزایش قیمت داشته است. محصولات مونتاژی مانند سراتو از 245 میلیون تومان به 290 میلیون تومان یا خودرویی مانند پژو 2008 از 270 به 340 میلیون تومان افزایش رسیده است. در این مدت گروه پژو 206 بیشترین افزایش قیمت را داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر روند عرضه محصولات مناسب بود ، قیمت ها افزایشی نمی شد اما این اتفاق از ابتدای سال نیفتاده و با وقفه حتی یک روزه ، هفته‌ها زمان خواهد برد تا اثرات آن را بتوان از بین برد. عده ایی منتظرند ببیند عرضه کدام کالا توسط شرکت سازنده کاهش پیدا می کند تا به‌سرعت آن را خریداری کنند. افرادی که صاحب خودرو هستند به‌صورت سلیقه‌ای و روزانه قیمت‌ها را افزایش می دهند.

مؤتمنی درباره نحوه عرضه خودروسازان گفت: عرضه به‌صورت قطره‌ای مناسب نیست و خودروسازان باید تیراژ تولید را افزایش دهند. فروش‌های فوری که توسط خودروسازان انجام می‌شود با موعد تحویل یک ماه است که زمان تحویل آن‌ها حتی به 45 روز نیز می‌رسد. درصورتی‌که خودروسازان به‌جای یک ماه در مدت 20 الی 25 روز خودروها را زودتر از موعد تحویل دهند شرایط بازار تغییر پیدا خواهد کرد. این روند می‌تواند تأثیر روانی بر روی بازار و مشتریان خودرو داشته باشد.

پراید 51 میلیون تومان هم شد

وی ادامه داد: پراید حدود 49.5 الی 50 میلیون تومان قیمت دارد که حتی تا 51 میلیون تومان نیز رسید. وضعیت قیمت وارداتی‌ها نیز همانند خودروهای داخلی است و با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. تمامی خودروهای وارداتی نسبت به 18 فروردین حداقل 80 الی 100 میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند. اگر اسم آزادی واردات خودرو بیاید قیمت‌ها تا 40 درصد کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ