کد خبر: ۱۲۳۳۹۵
۹:۹ - ۱۳۹۸/۲/۱۱

دستورالعمل جدید مصرف برق و گاز به 6 وزارتخانه ابلاغ شد

دستورالعمل جدید مصرف برق و گاز به 6 وزارتخانه ابلاغ شد

دستورالعمل جدید الگوی مصرف برق و گاز طبیعی از سوی معاون رئیس‌جمهور به 6 وزارتخانه و چند سازمان و دستگاه ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد بر اساس ماده ۴ قانون اصلاح الگوی مصرف، وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف هستند با همکاری وزارت راه و سازمان ملی استاندارد طی 9 ماه از ابلاغ این دستورالعمل نسبت به بازنگری استاندارد برچسب انرژی ساختمان‌ها اقدام کنند به نحوی که تعیین الگوی مصرف انرژی ساختمان با استفاده از قبوض مصرف تفکیک شده برق و گاز امکان‌پذیر باشد.

به موجب ماده ۵، افزایش تعرفه موضوع این دستورالعمل شامل آن دسته از مشترکانی خواهد شد که مصارف آنها بیش از الگوهای مصرف برق و گاز طبیعی مطابق با استاندارد برچسب انرژی بازنگری شده باشد.

همچنین وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف هستند پس از تدوین و ابلاغ استانداردهای موضوع ماده چهارم این دستورالعمل، نسبت به اطلاع‌رسانی و هشدار در مورد مصرف مشترکان و افزایش تعرفه ماده ۱۸ قانون قبل از اعلام اجباری استاندارد، اقدام کنند.

این دستورالعمل از سوی نوبخت معاون رئیس‌جمهور برای اجرا به وزارتخانه‌های نفت، نیرو، صنعت، جهاد کشاورزی، راه ، کشور و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و سازمان‌های انرژی اتمی ایران، حفاظت محیط‌ زیست و سازمان استاندارد ایران ابلاغ شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ