کد خبر: ۱۲۳۵۰۳
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۲/۱۴

افزایش قیمت‌ خودرو کاملا طبیعی است
عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران:

افزایش قیمت‌ خودرو کاملا طبیعی است

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: این افزایش قیمت‌ها کاملا طبیعی است و فعالان این حوزه انتظار آن را داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس حسین عبدالهی در خصوص افزایش قیمت خودرو به ایلنا گفت: نظام بازار در تمام دنیا یکی است و آن هم عرضه و تقاضا است. در کشور ما هم همین‌گونه قیمت خودرو مشخص می‌شود. با موج جدید تحریم‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی تعداد زیادی از مردم اقدام به حفظ ارزش پول خود کردند به طوری که در حال حاضر فقط مردم عادی خریدار نیستند بلکه از صنف‌های دیگر هم با تمام سرمایه خود به این بازار آمده‌اند. بنابراین افزایش قیمت‌ها کاملا طبیعی است و فعالان این حوزه انتظار آن را داشتند.

وی افزود : در سال قبل به دلیل عرضه قطره چکانی خودرو از سوی دو خودرو ساز اصلی قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و تفاوت معناداری بین قیمت کارخانه و بازار به وجود آمد. در سال جدید به رغم اینکه اعلام شد مبلغی به قطعه سازان پرداخت شده و آنها نیز شروع به تولید کردند اما همان تزریق قطره چکانی هم قطع شد. 

این عضو ادامه داد: پدیده‌ای به اسم کپی پول آمده به طوری که برخی افراد که وابسته به نمایندگی‌ها هستند هر خودرویی که بخواهید را ظرف یک هفته صفر کیلومتر و سند دست اول کمپانی تهیه می‌کنند. در حالی‌که شما اگر به صورت عادی به نمایندگی بروید می‌گویند خودرو ندارند. این افراد با گرفتن کپی شناسنامه و پول در عرض یک هفته تا 10 روز، خودرویی که مد نظر شما است تهیه می‌کنند و هر چه قدر رنج قیمتی خودرو بالاتر باشد، تهیه آن ساده‌تر است.

عبدالهی درباره راه‌حل پیش‌روی دولت گفت: واقعیت این است که دولت نمی‌تواند با این دو خودرو ساز بازار را تغذیه و اشباع کندبنابراین بهتر است سقف 40 هزار دلاری را بردارد و بگذارد خودروی خارجی با هر قیمتی وارد شود .اگر دولت نخواهد درآمد خود را کم کند و باز هم سود 100 درصدی در هر خودروی خارجی بخواهد به دست آورد یک خودروی کره‌ای 10 هزار دلاری با احتساب دلار بازار آزاد و تمام هزینه‌ها نهایت 200 میلیون تومان به مصرف کننده می‌رسد. اگر این خودرو با کیفیت خارجی با این قیمت در بازار باشد دیگر چانگان چینی سایپا 230 میلیون تومان آن هم به شرط موجود بودن نخواهد بود و قیمت آن به زیر 100 میلیون خواهد رسید و این باعث شکست انحصار خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ