کد خبر: ۱۲۸۰۹۰
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۲/۲۸

آثار مثبت افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز بر بازار مسکن
نماینده مجلس اعلام کرد:

آثار مثبت افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز بر بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز مسکن ، موجب کاهش تورم در این بازار، کاهش قیمت مسکن و اشتغال زایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی بهادری با اشاره به اهمیت توجه و برنامه ریزی برای افزایش تولید مسکن به خانه ملت گفت: کلیدی ترین راه کار بهبود وضعیت مسکن و کاهش قیمت ها، افزایش تولید و ساخت و ساز است اما متأسفانه در شرایط کنونی بسیاری از سازندگان بخش خصوصی انگیزه ای برای فعالیت در این عرصه ندارند.

وی با تاکید بر لزوم هدایت نقدینگی و تسهیلات بانکی به سمت حوزه تولید و ساخت و ساز افزود: افزایش سقف تسهیلات مسکن در حوزه خرید و فروش نتیجه ای جز افزایش قیمت ها و تورم در این حوزه ندارد، بنابراین هر زمان که ما میزان تسهیلات را افزایش داده ایم، قیمت مسکن نیز افزایش یافته است. در مقابل، افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز مسکن موجب کاهش تورم در این بازار، کاهش قیمت مسکن و اشتغال زایی می شود.

بهادری با اعلام اینکه سهم مسکن از سقف 800 هزار میلیارد تومانی تسهیلات بانکی حدود 40 هزار میلیارد تومان است، اذامه داد:بخش قابل توجهی از تسهیلات 40 هزار میلیاردی به خرید و فروش مسکن اختصاص داده می شود و عملا سهم بخش ساخت و ساز بسیار محدود است. اولویت این است که سهم بخش مسکن از تسهیلات افزایش یابد تا بتوان اعتبارات مناسب و قابل قبولی را برای حوزه ساخت و ساز در نظر گرفت که این افزایش باید به حدود  10 درصد ،یعنی80 هزار میلیارد تومان برسد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ