کد خبر: ۱۲۸۲۰۰
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۲/۳۰

گزارش بانک جهانی از کاهش تورم ایران و ریسک‌های مهم‌ کشورهای منطقه

گزارش بانک جهانی از کاهش تورم ایران و ریسک‌های مهم‌ کشورهای منطقه

بانک جهانی ضمن سه ریسک مهم‌ کشورهای منطقه، آخرین رقم تورم ایران تا پایان ماه آوریل را ۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، بانک جهانی در گزارش جدید از چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: رشد اقتصادی این منطقه در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۸ به نسبت سال پیش از آن بهبود یافته است.

در بخشی از این گزارش کاهش نرخ تورم در بسیاری از کشورهای منطقه مورد استقبال قرار گرفت. ایران در کاهش نرخ تورم از ۱۰ درصد در اواخر سال گذشته به ۸ درصد در ماه آوریل موفقیت محسوب می‌شود.

بانک جهانی پیش بینی کرده با توجه به تداوم بهبود اوضاع اقتصادی کشورهای صادرکننده نفت پس از کاهش شدید بهای نفت، متوسط رشد تولید ناخالص داخلی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به ۳ درصد در سال ۲۰۱۸ برسد و این رشد در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز با افزایشی خفیف ادامه داشته باشد.

مهم‌ترین ریسک‌ها بر سر راه رشد اقتصادی کشورهای منطقه، نوسان مجدد در بهای نفت، انجام اصلاحات اقتصادی با سرعتی کمتر از حد انتظار و تشدید بیش از پیش تنش های ژئوپلتیکی عنوان شده است.

بیشترین نرخ رشد در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۸ متعلق به جیبوتی با ۶.۵ درصد است و پس از این مصر با ۵.۳ درصد قرار دارد. ایران با ۴.۱ درصد دارای سومین رشد سریع اقتصادی در سال ۲۰۱۸ بین کشورهای منطقه بوده و در سال ۲۰۱۹ نیز بدون تغییر و در سطح ۴.۱ درصدی باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر کمترین رشد اقتصادی پیش بینی شده مربوط به بحرین با ۱.۷ درصد است و پس از آن عربستان با رشد ۱.۸ درصدی و کویت با رشد ۱.۹ درصدی، پایین ترین نرخ های رشد منطقه را خواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ