کد خبر: ۱۲۸۴۶۹
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۳/۷

برنامه تزریق نقدینگی به بازار مسکن و ساخت و نوسازی 400 هزار واحد
برنامه وزیر راه اعلام کرد:

برنامه تزریق نقدینگی به بازار مسکن و ساخت و نوسازی 400 هزار واحد

وزیر راه با اعلام حمایت از مالیات عایدی بر سرمایه مسکن ، تزریق نقدینگی و فراخوان مشارکت برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن از برنامه ساخت و نوسازی 400 هزار واحد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس محمد اسلامی با اعلام حمایت وزارت راه از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه بخش مسکن،گفت: مسکن به لحاظ ساختاری نیمی از وزارتخانه راه است و در مورد رونق بازار آن با حمایت دولت و مجلس، برنامه های جامعی در دستور کار بوده و تلاش می‌ شود به نتایج مناسبی برای ایجاد تعادل بازار مسکن به دست آید.

وی با اعلام این‌که فراخوان مشارکت برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن بزودی رسانه‌ای و اطلاع رسانی عمومی خواهد شد، افزود: سازمان ملی زمین و مسکن به استان‌ها ابلاغ کرده‌ تا زمین‌های رایگان را برای اجرای طرح اقدام ملی شناسایی و معرفی کنند. باید فضای جامعه را به سمت تولید مسکن که جزو برنامه های دولت است و بخشی از آن نیز عملیاتی و اجرایی شده، سوق دهیم و برنامه های دولت را برای تولید مسکن و رونق دادن به بازار مسکن با اطلاع رسانی درستی تشریح کنیم.

این وزیر با بیان این‌که تلاش ها برای عملی شدن راهکارهای تزریق نقدینگی به بخش مسکن ادامه دارد، گفت: بازآفرینی شهری برای احداث 100 هزار واحد در بافت های فرسوده، احداث 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و ساخت 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر توسط بنیاد مسکن تهیه شده است.

اسلامی همچنین با اعلام حمایت از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن ادامه داد:‌ سقوط ارزش پول، مردم را ناگزیر کرده تا نقدینگی را برای تبدیل به سمت کالاهای مختلف ببرند. باید در برنامه رونق بازار مسکن کاری کنیم اقشار متوسط و افرادی که مستاجرند، لطمه نبینند. به همین دلیل باید مردم را تشویق کنیم با دریافت پروانه ساختمانی نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کنند. هم اکنون صدور پروانه ساختمان کاهش  یافته که باید کاری کنیم تا روند صدور از حالت فوق خارج شود.

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ