کد خبر: ۱۲۸۴۹۴
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۳/۷

زمان جلسه ویژه شورای رقابت درباره قیمت خودرو مشخص شد

زمان جلسه ویژه شورای رقابت درباره قیمت خودرو مشخص شد

رئیس شورای رقابت ضمن اشاره به نامه اخیر سازمان بازرسی به معاون اول رئیس جمهور مبنی بر بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو از زمان برگزاری اولین جلسه شورا برای بررسی نرخ خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا با اشاره به نامه اخیر سازمان بازرسی به معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار و بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو گفت: این نامه در پاسخ به شکایت شورای رقابت در مورد برداشت نادرست از ماده 3 مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا اعلام شده، چرا که وزیر وقت صنعت برداشت نادرستی از ماده 3 مصوبه این شورا داشت و همین امر عاملی شد تا دستورالعمل قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت تعیین نشود.

وی با اشاره به مطرح کردن دو نکته در شکایت ارسالی افزود: نخست درباره ماده 3 مصوبه شورای عالی اقتصادی نکاتی را اعلام و عنوان کردیم براساس ماده 58 اصل 44، شورای رقابت باید به بازارهای انحصاری ورود پیدا کرده و دستورالعمل قیمت‌گذاری آنها را تعیین کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو آشفته بوده و از حالت تعادل خارج شده، ادامه داد: باید دلایل این موضوع به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. البته از یک طرف با مشکلات تولید و از طرف دیگر با تقاضای کاذب در بازار روبرو  هستیم که رفع این مشکلات یک مطالعه عمیق می‌طلبد. به همین منظور شورای رقابت درصدد است در جلسه کاری دوشنبه آینده با برگزاری کمیته‌ای این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

شیوا گفت: البته نامه‌های دیگری نیز به مراجع مختلف ارسال کرده بودیم و درحال حاضر فقط پاسخ سازمان بازرسی مطرح شده است.شورای رقابت معطل پاسخ نامه‌ها نمی‌نشیند و با تشکیل کارگروه، موضوع قیمت را بررسی خواهد کرد. باید نخست عرضه خودرو به بازار افزایش و سپس تقاضای کاذب در بازار برطرف شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ