کد خبر: ۱۲۹۵۲۳
۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۴/۹

واکنش ظریف به تحریم‌ دفتر رهبر معظم انقلاب

واکنش ظریف به تحریم‌ دفتر رهبر معظم انقلاب

وزیر خارجه ایران گفت: تحریم‌های جدید واشنگتن، اهانت بیشتر به کل ملت ایران است و ترامپ باید به‌خاطر بیاورد در قرن هجدهم میلادی زندگی نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد ظریف با اشاره به اینکه اقدامات آمریکا تحریک‌آمیز و مقابله‌‌جویانه است به سی ان ان گفت: تحریم‌های جدید واشنگتن اهانت بیشترآمریکا به کل ملت ایران است. آمریکا در موضعی نیست که ایران را نابود کند. مردم ایران آماده مقاومت در مقابل هر تجاوزی هستند. ما به‌دنبال تقابل و جنگ نیستیم.

وی افزود: اقدامات هفته‌های گذشته آمریکا ، مقابله‌جویانه و تحریک‌آمیز بود. به‌ویژه تحریم‌ها علیه دفتر مقام معظم رهبری که اهانت بیشتر آمریکا به کل ملت ایران است. ترامپ باید به‌خاطر بیاورد که در قرن هجدهم میلادی زندگی نمی‌کنیم. یک منشور سازمان ملل متحد وجود دارد و تهدید به جنگ غیرقانونی است.

همچنین حسین موسویان، مذاکره‌کننده پیشین هسته‌ای با انتقاد از تصمیم آمریکا مبنی بر تحریم کردن ظریف با انتشار توییتی در رابطه با تحریم ظریف توسط واشنگتن اعلام کرد: وزیر خارجه و خانواده‌ وی با اینکه سال‌های متمادی در آمریکا زندگی می‌کرده‌اند، حتی یک وجب ملک خارج از ایران ندارند. ظریف حتی حسابی بانکی در خارج از ایران ندارد. تنها دلیل ممکن برای تحریم وی، ساکت کردن او و بستن درهای مذاکره و دیپلماسی است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ