کد خبر: ۱۲۹۶۱۶
۰:۰ - ۱۳۹۸/۴/۱۱

ارسال مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک به ۲۵ بورس عربی

ارسال مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک به ۲۵ بورس عربی

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس از تهیه مجموعه مصوبات این کمیته در حوزه صکوک به زبان عربی و ارسال آن به ۲۵ بورس عربی در کشورهای مختلف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مجید پیره به سنا گفت: پیرو دستور رئیس سازمان بورس در خصوص تمرکز کمیته فقهی بر ابزارهای مالی اسلامی به عنوان یکی از موضوعاتی که باب تعامل و توسعه همکاری های علمی و اجرایی را با سایر بورس های اسلامی در دنیا باز می کند، مقرر شد مصوبات این کمیته درخصوص انواع ابزارهای مالی اسلامی به زبان عربی ترجمه و در قالب یک مجموعه چاپ و منتشر شود .

وی افزود: این کار در نهایت توسط دبیرخانه کمیته فقهی انجام شد و با کمک و همکاری برخی مترجمین حرفه ای زبان عربی به سرانجام رسید .در حال حاضر مجموعه مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک به زبان عربی چاپ و آماده شده و به حدود ۲۵ بورس عربی در کشورهای مختلف ارسال شده است. هدف از این کار توسعه همکاری های علمی و اجرایی در حوزه محصولات بازار سرمایه اسلامی از یک طرف و معرفی دستاوردهای کمیته فقهی در موضوع مالی اسلامی و بررسی فقهی انواع ابزارها در وهله دوم است .

این عضو هیات مدیره کمیته فقهی ادامه داد: بر این مبنا بورس های قطر، امارات، سوریه و تعدادی از بورس های عربی در کشورهای آفریقایی و بازار سرمایه لبنان و عراق شناسایی شدند . سپس این مجموعه طی نامه ای توسط رئیس سازمان بورس برای روسای آن بورس ها ارسال شد .همچنین در نظر داریم با شوراهای فقهی در کشورهای مختلف و در سطح بین الملل مکاتباتی داشته باشیم و کتاب مصوبات کمیته فقهی در حوزه صکوک را که به زبان عربی آماده شده، ارسال کنیم .

به گفته پیره،اکنون بیش از ۱۴۰ شورای فقهی در کشورهای مختلف در سطوح مختلف فعالیت دارند که بعضی از آنها در سطح ملی  و برخی در سطح یک نهاد یا موسسه فعالیت می کنند و بر حسن اجرای ملاحظات فقهی در مقام اجرا در حوزه کاری خود نظارت دارند.از مجموع این ۱۴۰ شورای فقهی، تقریبا ۴۵ شورای فقهی را شناسایی کردیم و با ارسال این کتب عربی بابی برای توسعه همکاری های بین المللی بین کمیته فقهی بازار سرمایه ایران و شوراهای فقهی در سایر کشورها رقم می خورد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ