کد خبر: ۱۳۱۴۶۷
۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۵/۱

درج زیرمجموعه تیپیکو و آماده عرضه ۱۵ درصدی سهام در سامانه پس از معاملات
سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد:

درج زیرمجموعه تیپیکو و آماده عرضه ۱۵ درصدی سهام در سامانه پس از معاملات

شرکت سپرده گذاری مرکزی از درج زیرمجموعه هلدیگ تیپیکو در سامانه پس از معاملات خبر داد تا پس از معرفی مدیران، آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت ۴۵ میلیارد تومانی پخش هجرت که یکی از زیرمجموعه های هلدینگ دارویی تیپیکو است و به تازگی در گروه مواد و محصولات دارویی به عنوان صد و پانزدهمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شده با نماد " ذهجرت" در سامانه پس از معاملات درج شد تا پس از معرفی مدیران، آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام باشد.

طبق بررسی های بورس پرس، موضوع فعالیت این شرکت با ۸۸۲ نفر نیروی انسانی،خرید و فروش و توزیع محصولات دارویی، بهداشتی، آرایشی و تجهیزات پزشکی است و در ترکیب سهامداری آن، شرکت داروسازی فارابی با ۳۵.۵ درصد، تهران شیمی با ۲۴.۸ درصد، پارس دارو با ۲۰.۹ درصد، تیپیکو با ۱۸.۸ درصد و ژلاتین کپسول با ۴۵۰۰ سهم وجود دارند.

"هجرت" با داشتن قریب به ۱۰ درصد سهم بازار سومین پخش بزرگ دارویی ایران است و تعداد مشتریان بخش خصوصی در سراسر کشور بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ داروخانه است که با افزودن مراکز درمانی دولتی، علوم پزشکی،سازمان تامین اجتماعی، آزمایشگاه ها، پلی کلینیک ها، انبارهای دارویی، تجهیزات پزشکی و مراکز ترک اعتیاد این رقم به بیش از ۱۲ هزار و ۴۹۰ مشتری می رسد.

این شرکت با فروش سالانه بالغ بر ۲.۲ هزار میلیارد تومان سودی حدود ۷۰ میلیارد تومان شناسایی می کند. حاشیه سود ناخالص شرکت ۱۱.۳ درصد و حاشیه سود خالص در حدود ۳.۱ درصد است که نسبت به میانگین ۱.۷۵ درصدی صنعت، حاشیه سود آوری بیشتری است. موجودی مواد و کالاهای این شرکت تا آخر سال مالی ۹۷ حدود ۴۳۹.۹ میلیارد تومان، دارایی های جاری تقریباً ۱.۵ هزار میلیارد تومان و بدهی های جاری ۱.۴ هزار میلیارد تومان است که نشان دهنده کفایت دارایی های جاری برای بازپرداخت بدهی های جاری است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ