کد خبر: ۱۳۱۷۲۳
۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۵/۸

دو عامل افزایش مجدد قیمت خودرو اعلام شد / بهای چند محصول پر فروش
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو :

دو عامل افزایش مجدد قیمت خودرو اعلام شد / بهای چند محصول پر فروش

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو دو عامل افزایش مجدد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید مؤتمنی درباه اینکه چرا بعد از سیر نزولی قیمت خودرو ، بار دیگر این بازار با افزایش قیمت ها و  آشفتگی روبرو شده به فارس گفت: اقدام ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت برخی تولیدات باعث شد تا روند کاهشی قیمت خودرو در بازار متوقف و قیمت‌ها در بازار افزایشی باشد.

وی افزود: کاهش قیمت ارز و پایین آمدن تقاضای خرید خودرو باعث شده بود تا بازار آرام باشد و قیمت‌ها نیز روندی کاهشی را طی کند اما اقدام خودروسازان برای افزایش قیمت برخی محصولات باعث شد تا بازار خودرو دوباره روندی افزایشی به خود بگیرد. بنابراین اگر خودروسازان قیمت محصولات را افزایش نمی‌دادند، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ادامه می‌یافت.

این فعال بازار خودرو ادامه داد: در شرایطی قیمت ارز پایین آمده و تقاضایی برای خرید خودرو نیز وجود ندارد، نباید دلیلی برای افزایش قیمت خودروسازان باشد . در حال حاضر شورای رقابت نقشی در قیمت‌گذاری خودروها ندارد و خودروسازان بدون تحلیل قیمتی نسبت به افزایش بهای محصولات اقدام می‌کنند که تأثیر نامطلوبی بر بازار دارد.

مؤتمنی افزود: کاهش تقاضا برای خرید خودرو در میزان تقاضا برای خرید مواد اولیه صنعت نیز تأثیرگذار است و نباید افزایش قیمت مواد اولیه را بهانه‌ای برای رشد قیمت خودرو عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها در کنار درج قیمت‌ها در سایت‌های اینترنتی باعث آشفته شدن بازار خودرو می‌شود، گفت: حدود دو ماه بود که بازار خودرو به ثبات نسبی رسیده بود، ولی با اقدام خودروسازان برای افزایش قیمت برخی محصولات در کنار باز شدن امکان درج قیمت در سایت‌های اینترنتی، دوباره هرج و مرج و نابسامانی به بازار خودرو برمی‌گردد.

افزایش قیمت چند محصول

براساس این گزارش، ایران خودرو اخیرا" قیمت پژو 405 اس‌ال‌ایکس را با افزایش 8 میلیون تومانی ، 76 میلیون و 12 هزار تومان و پژو 207 دینده‌ای را با رشد 3 میلیون و 200 هزار تومانی معادل 99 میلیون و 990 هزار تومان اعلام کرده است.

سایپا نیز قیمت سراتو را افزایش داد که این موضوع نیز باعث شد قیمت این خودرو در بازار به 290 میلیون تومان برسد ولی این شرکت قیمت جدید در پیش‌ فروش را 295 میلیون تومان اعلام کرد. در این شرایط قیمت خودروهای داخلی یک تا 3 میلیون تومان و قیمت خودروهای مونتاژی نیز حدود 5 میلیون تومان افزایش داشته است.

بر این اساس، قیمت پژو 405 اس‌ال‌ایکس در بازار از 78 میلیون تومان به 82 میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو 405 مدل جی‌ال‌ایکس نیز در بازار از 71.5 میلیون تومان به 73.5 میلیون تومان رسیده است.

قیمت پژو 206 تیپ 2 هم با افزایش یک و نیم میلیون تومانی طی روزهای اخیر به 79.5 میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو 206 تیپ 5 نیز از 88 میلیون تومان به 93 میلیون تومان افزایش یافته است.

در مورد رانا نیز باید به رشد 3 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کنیم که حالا با قیمت 78 میلیون تومان معامله می‌شود. سمند ال‌ایکس نیز یک میلیون تومان گران‌ شده و امروز با قیمت 76 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در مورد قیمت محصولات سایپا نیز باید به نرخ 48 میلیون تومانی سایپا 111 در بازار اشاره کنیم. سایپا 131 با قیمت 44.5 میلیون تومان و سایپا 132 با قیمت 46 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

قیمت سایپا 151 نیز به 44 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه تیبا صندوق‌دار با قیمت 52 میلیون تومان و تیبا 2 نیز با قیمت 57.5 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

قیمت ساینا نیز در بازار 57.5 میلیون تومان است و سراتو نیز با قیمت 292 میلیون تومان معامله می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ