کد خبر: ۱۳۳۴۷۷
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۶/۴

فرصت جدید بورس با اولین عقب‌نشینی رسمی قیمت مسکن و کاهش بی سابقه

فرصت جدید بورس با اولین عقب‌نشینی رسمی قیمت مسکن و کاهش بی سابقه

آمار رسمی بازار مسکن در ماه گشته با ثبت اولین عقب‌نشینی قیمت و کاهش بی سابقه تعداد معاملات در تهران حکایت دارد که می تواند خبر مهمی برای بورس باشد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس دفتر اقتصاد مسکن با انتشار آمار معاملات بازار ملک در مرداد از ثبت اولین عقب‌نشینی قیمت مسکن خبر داد و اعلام کرد  تورم ملکی پایتخت در ادامه چرخش از مسیر صعود منفی شد و طی ماه گذشته، متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی با ۳ درصد کاهش نسبت به تیر به ۱۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید. 

اعلام رسمی این وضعیت ، خبر مهمی برای بورس بوده و می تواند منجر به ورود بیشتر سرمایه گذاران بازار مسکن به بازار سهام بود. آن هم در شرایطی وزیر اقتصاد با اعلام رشد 140 درصدی شاخص طی یک سال اخیر ، تلویحا" از مردم به حضور در بازار سهام دعوت کرده است.

همچنین در مرداد ، تعداد واحدهای مسکونی فروخته شده در تهران به رقم بی‌سابقه ۲۹۰۰ واحد مسکونی رسید. در حالی که طی سال‌های اخیر، فروش ماهانه حتی در فروردین کمتر از ۴ هزار واحد نبود .

این شرایط ، بیانگر افت شدید تقاضا و به دلیل نبود قدرت خرید و همچنین کاهش تحرکات سفته‌بازانه و عدم چشم‌انداز سودگیری بوده و فعالان بازار ملک با اعلام احتمال کاهش بیشتر قیمت طی ماه‌های آینده پیش بینی تداوم رکود کرده اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ