کد خبر: ۱۳۶۶۵۲
۱۰:۰ - ۱۳۹۸/۷/۱۳

بررسی عملکرد ۶ ماهه تاپیکو و اقدامات مهم درباره شناسایی سود و بازدهی سهام
مدیرعامل خبر داد:

بررسی عملکرد ۶ ماهه تاپیکو و اقدامات مهم درباره شناسایی سود و بازدهی سهام

مدیرعامل تاپیکو ضمن اشاره به اقدامات مهم انجام شده درخصوص شناسایی سود، بازدهی سهام و ایجاد ارزش افزوده، عملکرد نیمه نخست این شرکت ۸.۱۵ هزار میلیاردی و زیرمجموعه ها را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود مخدومی در نشست بررسی عملکرد ۶ ماهه شرکت های تابعه گفت: تاپیکو پس از رشد ۵۷ درصدی فروش در سال ۹۷، طی شش ماه نخست سال جاری نیز توانست با فروش تجمیعی ۹.۱ هزار میلیارد تومانی، میزان فروش محصولات شرکت های زیرمجموعه را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش دهد.

وی افزود: رتبه ۲۳ این شرکت در رتبه‌بندی شرکت های برتر ایرانی طی سال ۹۶ با افزایش ۵۷ درصدی فروش تجمیعی از ۸.۵ به ۱۳.۱ هزار میلیارد تومان به ۲۰ ارتقاء یافت. با توجه به افزایش ۷۴ درصدی فروش طی این مدت به نظر می‌رسد تا پایان سال مالی ۹۸ بتوانیم در جمع ۱۵ شرکت برتر ایرانی از حیث شاخص فروش در همایش رتبه‌بندی IMI100 قرار بگیریم.

این مقام مسئول از تحقق ۱۰۱ درصدی تعهد فروش ارز شرکت های پتروشیمی تابعه به شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سامانه نیما تا پایان شهریور خبر داد و گفت: در ابتدای سال جاری قیمت هر سهم تاپیکو ۲۲۶ تومان بوده و  امروز به ۳۱۰ تومان رسیده که با احتساب تقسیم ۴۰ تومان سود هر سهم در مجمع سالانه می‌توان گفت قیمت سهام تاپیکو از ابتدای سال تاکنون ۵۵ درصد رشد داشته است.

مخدومی به افزایش سهام شناور تاپیکو اشاره کرد و گفت: دو سال قبل سهام شناور تاپیکو کمتر از ۵ درصد بود که با اقدامات صورت گرفته اکنون به ۱۲ درصد افزایش یافته است.طی چند فصل گذشته تاپیکو همواره جزء ۱۰ شرکت برتر فعال بازار سرمایه بر اساس شاخص های اعلامی از سوی سازمان بورس بوده و امروز بازدهی سهام آن بیشتر از بازدهی شاخص شیمیایی و پرتفوی تاپیکو است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال حدود ۱.۱۶ درصد از سهام هلدینگ سلولزی را با ۷ درصد از سهام "تاصیکو" مبادله کردیم که با این اقدام هم سود تحصیل شده بسیار خوبی از این سرمایه‌گذاری شناسایی شده و هم گامی در راستای رعایت مفاد ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی برداشته شده است. همچنین بر اساس سهم ۱۷ درصدی از پتروشیمی مرجان در فرایند افزایش سرمایه این شرکت مشارکت کردیم که ارزش افزوده بسیار خوبی برای تاپیکو ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل تاپیکو به مشارکت در عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری اشاره کرد و گفت: تاپیکو ۱.۷ درصد از سهام پتروشیمی نوری را جهت عرضه اولیه ارائه کرد که توانستیم از این محل ۱۵۲ میلیارد تومان سود شناسایی کنیم.

مخدومی درخصوص انتصابات انجام شده در تاپیکو طی 10 ماهه گذشته نیز گفت: با اقدامات انجام شده ۱۱ درصد از انتصابات انجام شده از داخل خودِ شرکت و ۵۲ درصد از داخل شرکت های گروه تاپیکو و با میانگین سنی ۴۲ سال صورت گرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ