کد خبر: ۱۳۶۹۰۲
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۷/۲۱

فولادمبارکه جهانی می شود / انتقاد از شرکت های معدنی / بورس در تیر رس دشمن
بنابر اعلام مدیرعامل:

فولادمبارکه جهانی می شود / انتقاد از شرکت های معدنی / بورس در تیر رس دشمن

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به سیاست غلط شرکت‌های معدنی و در تیررس بودن بورس توسط دشمن گفت: تا پنج سال آینده "فولاد" به عنوان فناور در کنار سایر فولادسازان دنیا مطرح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا عظیمیان در ششمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس با اشاره به اینگه دولت جدید با رویکرد جدی در مقابل فشار های اقتصادی وارد صحنه شد، گفت: فولاد مبارکه مهر سال گذشته در فهرست تحریم قرار گرفت و این امر "فولاد" و طرف‌های تجاری را برای مدت دو تا سه ماه با شوک روبرو کرد و باعث شد فقط به 65 درصد از اهداف صادراتی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها باعث شده سایر صنایع مانند خوروسازها نیز با مشکل روبرو و کشورهای صاحب قدرت نیز منتظرند تا صنایع ایران متوقف شوند. توقع دولت و مسئولان از فولاد مبارکه تسلیم شدن نیست، پس از تحریم این شرکت به خود آمد و راهکارهای جدید را مورد بررسی قرار داد و توانست با فروش داخلی خوب و سودآوری صادرات را جبران کند به طوری که در 6 ماهه سال 98 به اندازه کل سال 97 فروش داخلی داشته‌ است.

این مقام مسئول گفت: از دستاوردهای موفق این شرکت می‌توان دستیابی به محصولات استراتژیک جدید، سودآوری، تامین منابع و در دستور کار قرار گرفتن پروژه نورد گرم 2 اشاره کرد.ظرف پنج سال آینده فولاد مبارکه به عنوان فناور در کنار سایر فولادسازان بزرگ دنیا مطرح خواهد شد.

عظیمیان با بیان اینکه دشمن ، اقتصاد ایران یعنی بورس را هدف قرار داده، گفت: ‌بیش از 11 میلیون سهامدار در بورس ایران وجود دارد و دشمن در تلاش است ارکان اصلی بورس یعنی فولاد مبارکه و پتروشیمی ها را مورد هدف قرار دهد. در این راستا مدیران صنعت باید امید و نشاط را پمپاژ کنند تا از این پیچ خطرناک عبور کنیم.

وی افزود: امروزه فولادسازهای بزرگ مانند فولاد مبارکه با چالش جدی عدم تامین مواد اولیه  (کنسانتره و گندله) مواجه هستند. مدیران گذشته با خرید بلوک عمده شرکت توسعه معادن تصمیم گرفته بودند تا تامین مواد اولیه را تضمین کنند اما سال جاری این تدبیر کارساز نیست و شرکت‌های معدنی با دو رویکرد فولاد ساز شدن یا صادرات راه را ادامه می‌دهند.

عظیمیان گفت: این شرکت‌ها راه را اشتباه می‌روند و سیاست‌گذاری‌های سال گذشته برای تکمیل زنجیره فولاد را به دلیل سودآوری به هم زده‌اند. در 6 ماهه گذشته طی جلسات مختلف با فولادسازان و وزارت صنعت درخواست شد این رویکرد تغییر کند اما همچنان معدنی‌ها و فولادسازی به سودآوری پافشاری می‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ