کد خبر: ۱۴۱۱۶۵
۰:۰ - ۱۳۹۸/۹/۱۳

غول معدنی و دو شرکت دارویی برنامه افزایش سرمایه ۱۰۳، ۱۰۰ و ۸۰ درصدی دادند
از دو محل سود انباشته و مطالبات:

غول معدنی و دو شرکت دارویی برنامه افزایش سرمایه ۱۰۳، ۱۰۰ و ۸۰ درصدی دادند

غول معدنی مشمول تعلیق به همراه دو سهم دارویی مثبت و دارای صف خرید از برنامه افزایش سرمایه ۱۰۳، ۱۰۰ و ۸۰ درصدی از دو محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سه شرکت سنگ آهن گهر زمین، داروسازی اکسیر و لبنیات کالبر از برنامه افزایش سرمایه 103، 100 و 80 درصدی از دو محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی خبر دادند.

براین اساس، سنگ آهن گهر زمین در نظر دارد سرمایه فعلی را از 1.23 به 2.5 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی "کگهر" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با دو هدف تامین مخارج باقیمانده و بازیافت مخارج انجام شده خط کنسانتره فاز 3 و تامین مخارج باقی مانده خط گندله سازی اعمال خواهد شد.

این شرکت فرابورسی که طی معاملات روز گذشته با افت اندک قیمت روبرو شده به علل عدم افشای اطلاعات و صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت میان دوره ای 6 ماهه حسابرسی شده شرکت اصلی یا تلفیقی، عدم افشای اطلاعات و صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت میان دوره ای 9 ماهه حسابرسی نشده و عدم ارائه گزارش فعالیت مهر و آبان با تعلیق نماد مواجه است.

همچنین داروسازی اکسیر درصدد است به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش، سرمایه را از 45 به 90 میلیارد تومان برساند. 31.5 میلیارد تومان معادل 70 درصد از تامین مالی "دلر" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 13.5 میلیارد تومان دیگر معادل 30 درصد از محل سود انباشته اعمال می شود.

شرکت داروپخش 53.6 درصد و تیپیکو 29 درصد از سهام این شرکت دارویی که در جریان معاملات امروز با رشد اندک قیمت روبرو بوده، حضور دارند.

دراین میان، شرکت 35 میلیارد تومانی لبنیات کالبر در نظر دارد درصورت موافقت سازمان بورس، 28 میلیارد تومان به سرمایه فعلی بیفزاید. تامین مالی "غالبر" از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته صورت می پذیرد تا صرف اجرای طرح های توسعه و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز شود.

این شرکت بورسی طی معاملات سه شنبه با رشد 4.6 درصدی قیمت و صف خرید روبرو بوده است.

انتهای پبام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ