کد خبر: ۱۴۱۳۵۳
۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۹/۲۰

دبیرکل سازمان ملل ادعای عربستان و آمریکا درباره ایران را فعلا
درباره حملات پهپادی به چند پالایشگاه آرامکو :

دبیرکل سازمان ملل ادعای عربستان و آمریکا درباره ایران را فعلا" تایید نکرد

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش ۶ ماهه به شورای امنیت، ادعاهای عربستان و آمریکا مبنی بر نقش ایران در حملات پهپادی و موشکی چند پالایشگاه آرامکو را فعلا" تأیید نکرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از بلومبرگ ، سازمان ملل بعد از چندین ماه تحقیق ، ادعاهای عربستان و آمریکا مبنی بر نقش ایران در حملات پهپادی و موشکی چند پالایشگاه آرامکو را تأیید نکرد.

در این باره آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش ۶ ماهه به شورای امنیت اعلام کرد : سازمان ملل قادر نیست مستقلاً تأیید کند که موشک‌های کروز و پهپادهای مورد استفاده در آن حملات اصالتاً ایرانی بوده‌اند یا به شکلی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل منتقل شده‌اند. بازرسان سازمان ملل قادر بوده‌اند لاشه‌های سامانه‌های تسلیحاتی مورد استفاده در چند حمله شامل حمله به یک تأسیسات نفتی در ماه مه میلادی به فرودگاه آب ها در تابستان و تأسیسات نفتی آرامکو در سپتامبر را مورد بررسی قرار دهند.

بنابراین این سازمان هنوز در حال جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات اضافی درباره این موشک‌های کروز و پهپادها بوده و در زمان مقتضی ، یافته‌های بیشتری را در این باره گزارش خواهد کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ