کد خبر: ۱۴۳۵۸۸
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

احتمال رد حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادی + دلایل
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

احتمال رد حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادی + دلایل

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در این کمیسیون خبر داد و گفت: این لایحه هیچ اثری در تورم، اصلاح ساختار، درآمد ارزی و کاهش دلار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، الیاس حضرتی با بیان اینکه احتمال رد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در این کمیسیون وجود دارد به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تاکنون ۳ جلسه برای بررسی این لایحه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های تهران و قم و بانک مرکزی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: فضای کلی کمیسیون اقتصادی نسبت به حذف ۴ صفر که یک موضوع صرفاً ظاهری و تشریفاتی بوده و زیربنای اساسی ندارد زیاد موافق نیست زیرا نمایندگان فکر می‌کنند در این شرایط حذف ۴ صفر و بحث ریال و تومان شدن، تنها موجب گیج کردن مردم می‌شود و در شرایط کنونی هیچ تأثیری در تورم، اصلاح ساختاری، درآمد ارزی و پایین آمدن قیمت ارز ندارد.

حضرتی با بیان اینکه با اصل موضوع حذف ۴ صفر موافقم اما اجرای آن را در شرایط فعلی مناسب نمی‌دانم، گفت: اکنون درآمد‌های ارزی و فروش نفت پایین است و بودجه سال ۹۹ به سختی بسته می‌شود، همچنین در مسائل مختلف اشکالاتی داریم که تا زمان برداشته شدن اثرات تحریم باید صبر کرد و پایه‌های اقتصاد را به سمت اصلاح باید پیش برد اگرچه تا حدودی این موضوع انجام شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ