کد خبر: ۱۴۶۲۴۶
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰

رئیس بانک جهانی اثر ویروس چینی بر آینده اقتصاد را پیش بینی کرد

رئیس بانک جهانی اثر ویروس چینی بر آینده اقتصاد را پیش بینی کرد

رئیس بانک جهانی نسبت به آثار جانبی کرونا بر اقتصاد جهان هشدار داد و کاهش ۲. ۰ تا ۳. ۰ درصد تولید ناخالص داخلی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازایندیپندنت، رئیس بانک جهانی نسبت به آثار جانبی کرونا بر اقتصاد جهان هشدار داد و از پیش بینی کاهش ۲. ۰ تا ۳. ۰ درصد تولید ناخالص داخلی خبر داد و اعلام کرد: این ویروس در نیمه اول سال جاری میلادی با تاثیر بر زنجیره‌های عرضه که به حمل‌ و نقل هوایی متکی هستند به اقتصاد جهان آسیب می‌رساند. چرا که بسیاری از کالاهای چینی با هواپیماهای مسافربری صادر می‌شوند که برای جلوگیری از شیوع ویروس زمین گیر شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا در چین ، اقتصاد این کشور و جهان را در معرض تهدیدهای جدی قرار داده است. از تعطیلات‌ اجباری و قرنطینه‌های بی‌سابقه تا تاثیر برزندگی روزمره شهروندان و تعطیلی صنایع هر کدام تبعات اقتصادی مهمی را به همراه دارد.

چین از نظر تولید ناخالص داخلی و نرخ تبادلات و قدرت خرید بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا به‌شمار می‌رود.بنابراین تاثیرات اقتصادی آن هم بزرگ خواهد بود. بر این اساس، رشد اقتصاد جهان حداقل برای نیمه اول ۲۰۲۰ کاهش خواهد داشت.

همچنین سیمون مک‌آدام اقتصاددان کپیتال ایکانامیکس اعلام کرد: با توجه به مداخله عمیق چین در زنجیره‌های عرضه در منطقه، چند اقتصاد در آسیا به شدت تحت تاثیر بسته شدن طولانی مدت کارخانه‌ها در چین قرار می‌گیرند. نظیر خودروسازی کره جنوبی که به شدت به تولیدات چین وابسته است به طوری که هیوندای کارخانه‌ها را پس از تمام کردن قطعات بسته است در حالی که تنها ۲۹ درصد مواد اولیه خارجی آن از چین وارد می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ